KULT

Nagy Ervin: rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni

A sármos magyar színésszel beszélgettünk új filmje, a Kincsem apropóján.


Már mozikban minden idők legdrágább költségvetésű magyar filmje, a Kincsem. A filmet megnéztük mi is, és beszélgettünk Herendi Gábor rendezővel a produkcióról. Most a férfi főszereplőt, Nagy Ervint kérdezzük arról, mit adott neki a forgatás, örök barátságot kötött-e a lovakkal, és hogy el tudná-e magát képzelni hollywoodi mozisztárként.

- Mi motiválta arra, hogy elfogadja Blaskovich gróf szerepét? A karakter? Vagy az, hogy egy nagyszabású filmes produkcióban közreműködhetett? Esetleg az, hogy kicsit döcögősen vezetett az út ehhez a szerephez?

- Motiválni engem külön nem kellett. Az ember elvégzi a főiskolát és utána semmi másra nem vár, minthogy jöjjön egy ilyen szerep. És ha aztán eljátszik még két ilyet, akkor akár nyugdíjba is mehet. Vannak persze kisebb kitérők, kirándulások más műfajokba, de a színészt az élteti, hogy eljátszhassa a Dobó kapitányt az Egri csillagokban – és ez most valami hasonlót jelent nekem. Ritkán adatik ilyen lehetőség, úgy érzem, hogy ha a sors egy kicsit a tenyerén hord.

Visszatekintve abszolút álomszerű volt ez az elmúlt két év. A forgatás, a stáb, a sok helyszín… Közben a magánéletben is rengeteg minden történt velem. De bele tudtam magam élni, hogy milyen lehet igazi nagy sztárnak lenni, és gondoltam, hogy biztos a Matt Damon vagy a Jude Law is így csinálja, mint most én.

- A Berlinaléról hazatérve épp azt nyilatkozta, hogy ott úgy bántak önökkel, mint a sztárokkal. De hát joggal gondolhatják, hogy Nagy Ervin Magyarországon egy sztár, nem?

- Nevezhetjük magunkat így, nem is ez a fontos nekem. Inkább arra akartam utalni, hogy nem volt különbség abban, ahogy az amerikai sztárokkal és velünk bántak. Sztár vagyok a 10 milliós kis országunkban, de azért világsztár nem vagyok, sőt Európában sem ismerik a nevemet. Mégis, a Berlinalén olyan tálalást kaphattam, olyanfajta fókuszt, mint amit három órával később Richard Gere kaphatott.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (216)_small

A Kincsem forgatása során 97 lóra és 8 tonna zabra volt szükség

- Van ilyen álma, világsztárnak lenni?

- Persze, szívesen lennék világsztár. De a nyelvembe eléggé be vagyok zárva. Nem tudom, mi lehetne az a film, amiben szerepelhetnék, ez nyelvtudás kérdése is. Nem tudom, hogy hány és mennyire nagy filmet kell ahhoz forgatni, milyen ügynökrendszerbe kell ahhoz bekerülni, hogy az ember megvesse a lábát Hollywoodban. Nem mondok le róla, hogy nemzetközi karrierem legyen, de azt látom a kollégáimon, hogy ez a világ legnagyobb szívása, és már megint mindenki itthon van.

- Lehet, hogy ez valahol a szerencsénk, hogy a művészeinket köti az anyanyelv, különben már közülük is sokan elvándoroltak volna más országokba, mint sok más szakma képviselői...

- Sok hollywoodi szuperprodukció forog már itt Magyarországon, és van több olyan ismerősöm, aki inkább ezeken keresztül próbálkozik, mert a hátsó kapun talán könnyebb bejutni. Az egyikük a múltkor épp Jennifer Lawrence-szel forgathatott együtt. Én hiszek a vakszerencsében is, meg abban is, hogy a díjakkal felhívjuk magunkra a figyelmet. A Berlinalén Aranymedvét nyert Enyedi Ildikó filmje, és annyira jól játszik benne Szandra, hogy remélném, ez tovább repítheti őt Európa felé. De szerintem jobban figyelnek most már a magyar filmre Hollywoodban is. Két Oscar-díjat is elhoztunk az elmúlt két évben, azért ez nem sok nemzettel fordult elő.

- Mi állhat ennek a sikernek a hátterében? Több cikkben is próbálták mostanság megfejteni a titkot, de mit gondol erről Nagy Ervin, aki az újféle rendszerben és azt megelőzően is forgatott már filmeket? Van különbség?

- A színésznek nincs különbség ebben. A Kincsem esetében a kiemelt támogatású produkció miatt volt más léptékű a forgatás, ez egy óriási költségvetésű mozi.

"
De remélem is, hogy látszik a filmen a ráköltött pénz, mert eddig egymilliárdért négy lóval elfoglaltuk az egész Kárpát-medencét. Fontos, hogy azt lássák a magyar adófizetők, hogy a pénzt nem lenyúlták a készítők, az ott van a vásznon. 0731_kincsem_ lovarda_ foto_szabo adrienn_ (12)_small
kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (223)_small

A filmben Kincsem sikersztorija mellett kibontakozik egy szerelmi történet is

- Ez egy olyan film, amit a magyar nézők egyébként is jó érzéssel néznek végig, mert egy számukra kedves témát dolgoz fel?

- Igen, a dicső múltról amúgy is szívesen készít visszaemlékezéseket ez az ország. A Kincsem története pedig olyan, mint az egyik legszebb fejezet. Egy hurráhangulatú történetre alapoz: elindul egy ló és nyer mindent. Azt kellett még felépíteni, hogy mellette az én csillagom hogy száll fel, és Ervinke hogy ér révbe.

- Ervinke vagy Blaskovich gróf?

- Hát, Ervinke is. Abban az időben körülöttem is sok minden változott. A komfortzónámból való kilépést hozta el a forgatás, mert addigra egyfajta tespedés és hihetetlen belső vívódás volt rám jellemző. Ez a munka mindezt letisztázta. A férfiúi mivoltomba vetett hitemet visszahozta elég rendesen. Mind alkatilag, mind a tehetségemet, mind pedig az életkoromat tekintve azt éreztem, hogy olyan mintha felébredtem volna 10 év után.

- Nehéz elhinni, hogy egy nők által körberajongott színésznek ilyen problémája legyen...

- Az ember elkezd családot alapítani, apuka lesz, óhatatlanul kicsit leül. Más lett az életritmusom, belekényelmesedtem, lelassultam, és ez szakmailag is igaz lett rám.

"
Olyan kihívásokat jelentett nekem ez a filmfőszerep, ami miatt fel kellett magam ráznom a Csipkerózsika-álomból, és egyúttal ez volt a lehetőség, hogy visszakerüljek a ringbe. Azt éreztem ugyanis, hogy persze, voltak jó munkáim, de valahogy a férfi színészetem már nincs úgy fókuszban, kicsit "elsápadtam".

A Kincsem főszerepe újra reflektorfénybe helyezett, és meg is változott az életem.

- Akkor most úgy érzi, a helyén van?

- Én azt hiszem, hogy igen. Nem könnyebb az életem, mondhatni inkább nehezebb, de harmonikusabban élem meg a nehézségeket is.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (203)_small

A forgatás jó fizikumot követelt: Nagy Ervinnek nem csak lovagolnia kellett

- Most térjünk vissza a kihívásokra, amiket a film jelentett. Elnézve a jeleneteket, kellett benne futni, vívni, kicsit úszni, lovagolni meg pláne. Már csak a lövészet hiányzik, különben elmondható, hogy kész öttusa-edzőtábor lehetett a felkészülés és a forgatás.

- Férfikiképzés volt a javából. Az olyan típusú színész, mint én, aki büszke a fizikumára, arra, ha meg tudja maga oldani a dolgokat, tud például vívni, annak egy ilyen szerep egy aranybánya.

"
Volt, hogy már rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni. Ilyen alkat vagyok, ha elkap a gépszíj, akkor mindent meg akarok csinálni és vakmerő is leszek.

Fáradtságot nem is éreztem a forgatás közben, hajtott az adrenalin. Minden újdonságra rácsodálkoztam, akár az új helyszíneknek, új statisztáknak is nagyon tudtam örülni. Az elején volt bennem félelem csak, az első két-három napban nem tudtam aludni az izgalomtól, mert annyira jól akartam csinálni. Aztán ahogy haladtunk előre az időben, minden egyre könnyebb lett. A végén úgy fejeztem be a forgatást, mintha egy szanatóriumból jöttem volna ki – lefogyva, kipihentem, feltöltekezve.

- Ez egy kosztümös film, XIX. századi történettel, de van benne bőven utalás a mára. Mi az, amit ezek közül kiemelne?

- Ezek stílustörések, mint ami már a moziplakáton is látszik, hogy a gróf például napszemüveget hord. Én szeretem ezeket, nekem bejön. Annyira hódít a posztmodern, hogy minden mindenből idézhető, és lehet kikacsintani. Nagyon bírnám, ha akár emiatt is a fiatalabb korosztály még inkább kedvelné a filmet. Ez is a cél, hogy a fiatalok is érezzék, hogy rájuk is gondoltak a filmkészítők. Az én személyes célom az volt, hogy alkossunk egy olyan izgalmas kalandfilmet, mint amilyen a Tulipános Fanfan volt sok évvel ezelőtt, amit gyerekkoromban láttam. Szeretném, hogy a mai fiatalok a Kincsem lóversenyei alatt ugyanúgy izguljanak, mint én izgultam annak idején a filmet nézve, hogy ki nyer.

- A Kincsem előtt hogy állt a lovakkal?

- Mindig szívesen megnéztem őket, bár tény, hogy nem nagyon üldögéltem rájuk, véletlenül sem mentem ki lovagolni. Most ez már persze egész másképp van és másképp lesz. Tavaly például elindultam a Nemzeti Vágtán és ezt idén is tervezem. Sokkal közelebb kerültem a lovakhoz a film miatt – de nem lettem fanatikus. Nem vásároltam lovat, nem költöztem vidékre.

0807_kincsem_ foto_szabo adrienn (25)_small

Nagy Ervin a filmnek köszönhetően egy életre barátságot kötött a lovakkal

- A kritika befolyásolja?

- Egyáltalán nem érdekel. Csak az számít, hogy a nézők elmenjenek megnézni a moziba a filmet.

"
Jó lenne, ha születne egy olyan mű, ami kicsit nemzetformáló. Nem kell elkönyvelni se balra, se jobbra, aki beül megnézni, jól szórakozik két órán keresztül. És azt érzi, hogy milyen jó, hogy volt egy ilyen lovunk, büszkévé válik erre a teljesítményre.

Mert büszkék lehetünk rá. Még akkor is, ha tudjuk, hogy nagy szerencse is kellett hozzá, hogy összeálljon egy ilyen vérvonal, mint Kincsemé.

- A lánya megnézi majd a filmet?

- Nem. Túl kicsi még hozzá, még csak 6 éves. Bár nagyon szeretném, hogy átélje egyszer azt a pillanatot, amikor az apukája filmbemutatóra hivatalos, de remélem, lesz még rá lehetősége.

- Mi lenne a kívánsága, miért legyen büszke önre a lánya mondjuk tíz év múlva?

- Arra, hogy elég időt töltöttem vele, és nem csak fényképről ismer, meg a tévéből.

Fotók: Szabó Adrienn / Forum Hungary


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk