KULT

Eltűnt a mozik vásznairól, hogy életeket mentsen – Ashton Kutcher 45 éves

Több mint 8 éve nem láthattuk a romantikus komédiák egykori sztárját egész estés filmben. Utánajártunk, miért fuccsolt be a karrierje, és mivel töltötte az idejét az utóbbi években.


Egy 192 centiméteresre nyúlt, 20 éves iowai srác 1998-ban áttörést ért el színészként, miután megkapta Michael Kelso szerepét az Azok a 70-es évek show című szitkomban. Ez a sorozat a 2000-es évekre a sztárságig repítette Ashton Kutchert, amit aztán főként egész estés vígjátékokkal (Hé, haver, hol a kocsim?, A csajom apja ideges, Bérgyilkosék) és romkomokkal (Szakítópróba, Szerelem sokadik látásra, Míg a jackpot el nem választ, Csak szexre kellesz) erősített meg, időnként azért fel-felvillantva valamilyen komolyabb zsánert is (Pillangó-hatás, Bobby Kennedy – A végzetes nap, Hullámtörők, Jobs – Gondolkozz másképp).

Manapság azonban inkább bort készít, hogy életeket mentsen (a Mila Kunisszal közös borászatából befolyt összegeket jótékony célokra fordítja), mintsem, hogy a kamera előtt töltse az idejét. Emellett más vállalkozásokra is koncentrál, többek között technológiai befektetésekre. Ha úgy vesszük, felépített egy 200 millió dolláros birodalmat.

Sokan kételkedtek abban, hogy Kutcher karrierje tartós lesz Hollywoodban, egyszerűen azért, mert egy beskatulyázott színész volt, akit általában ugyanolyan vagy nagyon hasonló szerepek eljátszására kértek fel. Mivel azonban filmjeinek bevételei kezdtek erőteljesen csökkenni, az évek során a sztársága is megcsappant, s főként a párja, Mila Kunis kapcsán került be a hírekbe, nem pedig a filmjei és alakításai okán.

Bár Ashton azóta sem hagyta abba a színészkedést, nyilvánvaló, hogy a prioritásai megváltoztak. A 2014-es Annie című musical (ami után Cameron Diaz is visszavonulót fújt) óta egyetlen mellékszerepben láthattuk egész estés produkcióban, méghozzá a 2022-es Bosszúban, az igazi visszatérése azonban a Netflixen február 10-én megjelenő Nálad vagy nálam? című, Reese Witherspoonnal forgatott filmje lesz. S lám, csak nem egy hamisítatlan romkom…?

Lássuk, mivel töltötte Ashton az idejét az utóbbi 9 évben!

Nem is vonult vissza

Bár filmekben nem tűnt fel 2014 óta, azért a tévében szinte folyamatosan el lehetett őt csípni. Még 2011-ben pattant vissza a kisképernyő világába, amikor beugrott a kirúgott Charlie Sheen helyett a Két pasi – meg egy kicsibe másik főszereplőnek, és egészen 2015-ig, vagyis a szitkom fináléjáig alakította benne Walden Schmidtet. A másik nagyobb szabású produkciója pedig a netflixes A farm című széria volt, amely 2016 és 2020 között 4 évadon át futott, s amelyben Sam Elliott-tal egyetemben mind a 80 epizódban feltűnt. Sőt, ha ideje engedte, szinkronizált is egy keveset (Family Guy, Stoner Cats).

A legaktívabb befektető

2020 februárjában a Business Insider Kutchert nevezte meg a Szilícium-völgy legaktívabb sztárberuházójának, és vitathatatlanul Hollywood legtapasztaltabb technológiai befektetőjének. Ashton ugyanis egy ideje elhivatott abban, hogy feltörekvő cégeket nagyvállalatokká alakít. Amióta elindította két tőkealapját, amelyek az A-Grade Investments és a Sound Venture neveket viselik, Ashton 30 millió dollárról kb. 250 millióra növelte a portfólióját. A TIME magazin be is választotta őt a 100 legbefolyásosabb ember közé, ez pedig egy fantasztikus elismerés, sokak szerint a „vállalkozók Oscar-díja”.

A gyerekekért küzd

Miközben a színészi karrierje lelassult, Kutcher másra kezdte összpontosítani a figyelmét: minden létező platformját arra próbálta használni, hogy véget vessen a gyermekkereskedelemnek és a szexuális kizsákmányolásnak világszerte. Még 2009-ben alapította meg a DNA Organization nevű szervezetet akkori feleségével, Demi Moore-ral. Az alapítvány nevét a válásuk után Thorn: Digital Defenders of Childrenre változtatták, amellyel eddig több mint 6000 gyermeknek segítettek.

Régi műsor, új pénz

2003 és 2007 között sugározta az MTV a SztÁruló (Punk'd) című, a magyar Kész átveréshez hasonló műsort, amelyben rejtett kamerákon keresztül láthatjuk, ahogy Ashton és mókamesterekből álló csapata minden héten megtréfált olyan hírességeket, mint pl. Justin Timberlake, Zac Efron, Hugh Jackman vagy Penélope Cruz. A SztÁruló alkotójaként Ashton mostanáig szép summára tesz szert a jogdíjakból, mivel a reality 2020-ban átkerült a Quibi streamingplatformhoz.

Több időt tölt a gyerekeivel

A filmektől való távolmaradás egyik oka bizonyosan az, hogy Ashton minőségi időt tölthessen a feleségével, Mila Kunisszal, valamint a 8 éves kislányával, Wyatt-tel és a 6 éves kisfiával, Dimitrivel. Mivel Kutcher érdeklődése az utóbbi időben inkább a techcégek építésére összpontosult, már nincs távol hónapokig az otthonától és a szeretteitől valamilyen filmforgatás miatt. Kétségtelen, hogy miközben Mila Kunis karrierje még mindig dübörög, így sokkal könnyebben tudják menedzselni a családi életüket.

Ahol tudnak, segítenek

2022-ben Kutcher és az ukrán származású Mila Kunis indítottak egy közösségi finanszírozású GoFundMe-oldalt, hogy két online cég (Airbnb és Flexport) közreműködésével segíteni tudják az orosz hadsereg által elkövetett ukrajnai erőszak elől menekülőket. Akkor 34 millió dollárt gyűjtöttek össze, és ígéretet tettek arra, hogy további támogatásokat küldenek majd a rászorulóknak.

Van visszaút

Mivel Kutcher már sikeres üzletember, s vélhetően neki és a családjának nincs gondja a megélhetéssel, könnyen lehet, hogy a színészkedésre már hobbiként tekint. A Nálam vagy nálad? című romantikus vígjátékkal Reese Witherspoon oldalán mindenesetre elindulhat színészünk karrierjének következő fázisa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk