KULT

De mi kerül ezen a cégen 300 millió forintba? - folytatódik a Cápák között

Moldován András erősen kritizálta cápatársait, Orbók Ilonát meg is bántotta kicsit, amikor alpárinak nevezte az ajánlatát, de végül ő maga is befektetéssel zárta az adást.


Ahogy egy hete utaltam rá, idén vetésforgóban szerepeltetik a befektetőket. Így a második adásban Lakatos István és Orbók Ilona ült be a már unalomig ismert alap hármas, Balogh Levente, Balogh Péter és Moldován András mellé.

Na de térjünk is rá a lényegre, hiszen a műsor egyik nagy erénye, hogy időhúzó szócséplés helyett a cápák bemutatása után már jön is az első delikvens. A budapesti Varga László közgazdász egy gasztronómiával kapcsolatos vállalkozással érkezett a műsorba. Ars poetikája, hogy mindenki érezze jól magát.

A gasztronómiához való viszonyát úgy határozza meg, hogy szeret enni. Ahogy Lilu éles szemmel rámutatott az elgondolás gyengeségére: attól, hogy az ember szeret enni, még nem feltétlenül ért a gasztronómiához, de delikvensünket ez nem rettentette el.

Varga László a Húsleves és társai vállalkozás megálmodója. Elvitelre készítenek olyan ételeket, amelyeknek az íze – ígéretük szerint – olyan, mint otthon.

Ez persze vékony jég, azért 47 év alatt ettem én már olyan házi kosztot, amit soha nem szeretnék újrakóstolni.

Ahogy sejthető a névből, húslevessel kezdték, de mára lehet kapni bablevest, csirkepörköltet vagy palacsintákat is. A cápáknak nagyon ízlett a marhahúsleves, viszont amikor László 8% üzletrészért 40 milliót kért egy akkora konyha létrehozására, ami el tudja látni a fővárost, kicsit elkomorodtak.

László gyengesége, hogy miközben a számok és az excel szerelmesének aposztrofálja magát – tanított is néhány évig a Corvinuson –, nagyon nehezen tudták kihúzni belőle a számokat, és a számítás sem volt mindig meggyőző.

A cápák arra jutottak, hogy nem éri meg saját kiszállítást szervezni, és egymás után kiszálltak. Kivéve Lakatos Istvánt, aki 4 millió forintot kínált a 8% üzletrészért, és egy 36 milliós hitelkeretet, viszont megrendelésenként 250Ft royaltyt is kért. László hitelt nem szeretett volna felvenni, ezért nem fogadta el az ajánlatot. Balogh Levente azzal bocsátotta útjára a közgazdászt, hogy csinálja meg, amit megálmodott, és jöjjön vissza egy év múlva.

A szimpatikus fiatal pár, Molli és Dávid személyre szabott, egyedi tervezésű képeket készítenek bármilyen alkalomra. 2022 nyarán jelentek meg a visszahallgatható, személyes üzeneteket rejtő hangos képekkel. Alkalmazás letöltése nélkül csak hozzá kell érinteni az okostelefont a képhez, hogy meghallgathassuk az üzeneteket.

7 millió forintot kértek 10%-os részesedésért cserébe. A cápák azonban hamar rámutattak, hogy a cég valójában mínuszos. Hiába lett 1,5 millió forintos profitjuk, ebben nincs benne a munkabérük, hiszen elárulták, hogy egyébként IT-sként dolgoznak, nem a képekből élnek.

Ráadásul az ötletben nincs semmi olyan, amihez ők személy szerint kellenének.

A befektetőket ugyanakkor nagyon megragadta Molli és Dávid személyisége, lelkesedése. Moldován Andrásnak annyira szimpatikusak voltak, hogy közölte, ha valamelyik kollégája társul vele, ketten odaadják a 7 milliót. Meg is győzte Orbók Ilonát: 20-20%-ot kértek a befektetésért. A fiatalok némi bizonytalankodás után nem fogadták el az ajánlatot. Moldován András megállapította, hogy egy vállalkozó életében néha csak fél pillanat van dönteni, de „ez a vonat elment”.

Miközben néztem az adást, arra gondoltam, hogy Varga László ajánlat nélkül is jól járt, hiszen ha más nem, ingyen reklámozta a Húsleves és társait az RTL-en. Molliék is ingyen promotálták a vállalkozásukat, viszont azt, amit ők csinálnak, akár holnap meg tudja csinálni nélkülük egy olyan vállalkozó, aki jobb helyzetben van náluk, mert van például saját nyomdája.

A harmadik jelentkező Gecse Márton volt. Édesapjával közös cégük disztribútorként forgalmaz ázsiai gyártmányú robotokat Magyarországon, Dubaiban és Németországban.

A konkrét ajánlat, amivel jött, egy olyan rendszer kifejlesztése, amely abból a felismerésből született, hogy Magyarország akkumulátor-nagyhatalommá válik. Kidolgoztak egy olyan kontrollt, amelyben az automatizált rendszer érzékeli, ha egy akkumulátor a raktárban ütést kap, instabillá válik, gyorsan kezd melegedni, és tűzveszélyesé válik.

A robot azonnal izolálja a gyanús akkumulátort, ezáltal megelőzve egy esetleges raktértűz kialakulását. Márton 300 millió forintot kért 10% tulajdonrészért az egész cégből, tehát a befektető a már meglévő tevékenységekből is profitálhat.

Miután kiderült, hogy Gecse Márton édesapjának egy 6 cégből álló cégcsaládja van, amiből a robotos biznisz csak egy, Lakatos István bejelentkezett 50%-ra az egész cégből.

Balogh Levente hajlandó volt megadni a 300 milliót 20%-ért, ami minden idők legnagyobb ajánlata a Cápák közöttben. Orbók Ilona 15%-ot kért a teljes cégből, osztalékelsőbbséggel.

Ezen a ponton a cápák kicsit összevesztek, mert Moldován András úgy gondolta, Balogh Leventéé az ajánlat, a többi fikció.

Lakatos és Orbók persze rossz néven vette, hogy befektetőtársuk – aki maga nem kívánt beszállni a licitálásba – komolytalannak, sőt, alpárinak minősítette az ajánlatukat.

Márton végül felhívta apukáját és azzal tért vissza, hogy a teljes cégből részesedés vásárlás nem lehetetlen, de az egy hosszabb, négyszemközti beszélgetés tárgya lesz. Levente ajánlatát viszont el tudják fogadni, így megköttetett az üzlet.

Sebestyén Ádám és Birizdó Ádám egy munkaközvetítő applikációval érkeztek. Az elgondolás lényege az, hogy az applikáción keresztül a vállalkozások könnyen találhatnak alkalmi munkaerőt. A főbb lefedett területek a logisztika, a vendéglátás és a kiskereskedelem. Ádám és Ádám két színész segítségével a gyakorlatban is szemléltette a működést.

Nemzetközi operációt szeretnének kiépíteni, amihez nagyobb befektetői kört vonnának be. A cápáktól 65 millió forintot kértek 4%-ért. Sok számolgatás és filózás után Moldován András 5%-ért kínált 32,5 milliót, amit Balogh Petya is tartott azzal, hogy most nem belőlük kell alkudni, hanem a már meglévő befektetőkből. Az Ádámok végül is elfogadták az ajánlatot.

A Cápák közöttről mindig Kállai István híres jelenete jut eszembe, amiben Márkus László azzal kínozza Almási Évát, hogy „mi került ezen a fotelon 7200 forintba”?

A befektetők is valahogy így cincálják darabokra a jelentkezők cégét, sőt, néha épp olyan eszelősen viselkednek, mint Márkus. Ennek ellenére – vagy épp ezért? – még mindig ez az egyik legszórakoztatóbb és legszínvonalasabb reality a hazai kínálatban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk