KULT

Dancing With the Stars: Stohl András öltönyéért csillámpónik haltak meg

A 4. adás a Disney-ről és Radics Gigi fenekéről szólt, valakinek pedig sikerült begyűjtenie az első 10 pontot.


„Önök nem egy külföldi showműsort látnak, hanem a Dancing With the Stars 4. élő show-ját”

– köszöntött minket Stohl András, és álljunk meg egy pillanatra ennél a mondatnál. 2023-ban még mindig ott tartunk, hogy a nemzeti érzelmeink vagy üres, melldöngető magyarkodásban, vagy önlenéző magyarázkodásban merülnek ki.

Kiváló tévés szakembereink vannak, miért kéne egy jó minőségű műsor láttán azt gondolnunk, hogy külföldi műsort látunk?

Mondjuk Stohl kijelentésének értékét némileg kisebbíti, hogy licenszműsorról van szó. A táncos celebműsorok nagyjából mind ugyanarról a tőről fakadnak. A Strictly Come Dancing című BBC műsor volt az eredetük. Erre alapult anno az RTL Szombat esti láza is. Aminek hogy, hogy nem ugyancsak Stohl volt a műsorvezetője, illetve később Ördög Nóra, Kiss Ramóna pedig (akkor még ohne Lékai) versenyzett benne. (Fő a változatosság.)

A tévés kánaán majd akkor jön el, ha saját ötletből készített magyar műsorok hódítják majd meg a nézőket. És mondjuk nem Mickey és Minnie egér kezdi a nyitótáncot. De legalább megtudtuk, hogy a Disney szignálzenéjének van szövege is. Persze a híres egérpár feltünése nem véletlen, hiszen a Dancing With the Stars 4. adása a 100 éves Disney stúdiót ünnepelte.

.

Feltétlenül kitérnék a két műsorvezető szemkiégető rózsaszín ruhájára. Olyanok voltak, mint akiket most vágtak ki a Barbie film castingjáról.

Kíváncsi vagyok, Stohl flitteres öltönyéért hány csillámpóni halt meg.

Az első páros, Radics Gigi és Baranya Dávid, A kis hableány egyik betétdalára szambázott. Nyilván nem véletlen a választás, hiszen Gigi szinkronizálta az élőszereplős változatban Arielt. (Anno a rajzfilmnél is egy énekesnő volt a magyar hang, Oszvald Marika személyében.)

Nagy piros pont a TV2-nek, amiért szinte minden esetben a dalok magyar változatát választották aláfestésnek. Megható volt a Ringat a víz című klasszikust Vass Gábor hangján viszont hallani, aki sajnos már több mint két éve nincs velünk, minden szinkronrajongó őszinte bánatára.

.

Bevallom, Gigi dresszét elnézve a „tengerfenék oly szép” sor kicsit más jelentést nyert, de ezt tudjuk be a showbusiness varázsának. (Volt egy kis lelkiismeretfurdalásom, de aztán mint kiderült, Juronics Tamásnak is pont ez jutott eszébe, szóval lehet, hogy mocskos vénember vagyok, de legalább jó társaságba kerültem.)

Szente Vajk kicsit sutának érezte az első lépéseket, de Ördög Nóra megvédte: szerinte ez a koncepció része volt, a járást még csak tanulgató Arielt próbálták megjeleníteni. Juronics Tamásnak nagyon tetszett a tánc (is), és adott egy tippet: kevés cukros üdítővel kell bekenni a talpat, akkor nem csúszik annyira. Egyedül ő adott 9 pontot, két 8-assal társítva ez 25 pontot ért.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes Mulan történetét próbálta elmesélni paso dobléban.

Donatella a frizurájával engem kicsit Mariára emlékeztetett a Matadorból, ami erősödött, amikor egy megfelelő dramaturgiai ponton kibontotta a haját, de szerencsére nem szúrt le senkit a hajtűjével.

.

Szente Vajk tíz pontra értékelte az éneklést (hiszen Stohl András hangját hallhattuk). De a tánc is tetszett a zsűrinek. Ma végre minden a helyén volt, látszottak az érzelmek, de nem mentek a tánc rovására. Ördög Nóra kiemelte, hogy a táncban összefoglalták a mese teljes történetét. Röpködtek a 9 pontok, 27 pontot ért a produkció.

T. Danny és Lissák Laura új élményeket keresett Aladdin és Jázmin szerepében, mindezt rumbába öntve. A produkció érdekessége, hogy a páros a táncot egy sátorba bevonulva fejezte be, egyszer s mindenkorra egyértelművé téve, mi is az az új élmény, amiről énekeltek.

Külön bája volt a produkciónak, hogy Danny végigénekelte a dalt, a lány részeit is. Nem véletlen, hisz ezen nőtt fel.

Ördög Nóra csodálkozva megállapította, hogy Danny tud táncolni, ugyanakkor aggódott, hogy dolgozzák fel a rajongók, hogy a bálványuk ilyen átszellemült arccal táncol egy Disney zenére.

Szente Vajk kiosztotta az évad első tízesét, így Lauráék 28 ponttal a zsűri lista élére repültek.

.

A Tarzanról nem igazán a csacsacsa jut eszünkbe, Csuti és Tóth Katica mégis ezt a kombinációt kapta. A Tarzan nem tartozik a kedvenceim közé. Nehéz eldönteni, mi ez ennek az oka: az, hogy a 90-es 2000-es fordulóján kicsit mélyrepülésbe kezdett a stúdió (ez az én verzióm), vagy az, hogy ezeket a meséket már nem gyerekként láttam, ezért nem tudtak úgy elvarázsolni.

Csuti nem állt a helyzet magaslatán. Vajk megfogalmazása szerint kicsit elbízta magát, nem koncentrált úgy, ahogy kellett volna, és Katicán múlt, hogy nem történt baj az emeléseknél. Ördög Nóra inkább a Dzsungel könyvét látta, mint a Tarzant. Tamás egyenesen gyerekesnek nevezte a produkciót. Csupán 21 pontot kaptak.

.

Krausz Gábor és Mikes Anna ezúttal romantikus oldalukat mutatták be A szépség és a szörnyeteg betétdalára, az american smooth nevű táncra, ami még Juronics Tamásnak is újdonságot jelentett. El kell ismerni, a TV2 csapatának nagyszerűen sikerült megidéznie a stúdióba a mesebeli báltermet. A Hol volt hol nem volt egyébként is azon dalok egyike, ami mindig levesz a lábamról, Galambos Erzsi előadásában pedig különösen. De Krauszék is meghatódtak önmaguktól, mindketten könnyeztek kicsit.

Krausz Gábor és Mikes Anna nagy esélyese a műsornak. Szép emberek, szépen táncolnak, és

az ország nagy része rokonszenvez Gáborral, Tóth Gabi új dala után jobban, mint valaha.

Ezzel együtt „csak” 26 pontot kaptak, amin meglepődtem, többre számítottam.

.

Három Disney rajzfilm van, amit kifejezetten utálok: a Pocahontas, A Notre Dame-i toronyőr és a Herkules. Király Linda és Suti András az utóbbira charlestonozott.

Fölöttébb energikus produkciót láthattunk. Ördög Nóra nagyon lelkes volt, bár félt, hogy Linda kebleit baleset éri (Linda megnyugtatta, hogy három melltartó van rajta, biztos ami tuti). Juronics Tamásnak érzett hiányosságokat, és Szente Vajk is kritikus volt. Nóra mindennek ellenére 9 pontot adott, Tamás 7-et, Vajk középutasként a 8-ast mutatta fel. Így Lindáék 24 ponttal a sereghajtók közé kerültek.

.

Pikáns pillanata volt az adásnak, amikor Ramóna bekonferálta, hogy a Sztárban sztár leszekben Tóth Gabi új pasija oldalán táncolva fogja elénekelni új dalát, majd minderről meg is nézhettünk egy bejátszást.

Szerencsére annyi jóérzés volt legalább a szerkesztőkben, hogy nem kérdezték meg Krausz Gábort, mit szól a dologhoz.

Az utolsó páros, Marics Peti és Stana Alexandra a Coco betétdalát showtáncolta. Ez annyiból testhezálló feladat volt, hogy Stana Alexandra személyében egy showtánc világbajnokot tisztelhetünk.

Peti a kisfilmben többször hangoztatta, mennyire távol áll tőle a cukiság, és nem tréfált. Nekem kicsit olyan volt, mint amikor a Csőrike rajzfilmekben Szilveszter, a gonosz macska kisbabának próbálja álcázni magát.

.

Ez volt az egyetlen dal, amit nem magyarul hallhattunk annak ellenére, hogy pont Szente Vajk írta a magyar szövegét. Vajk nem sértődött meg emiatt, sőt, megdicsérte, milyen jól táncol Peti. Marics egyébként meglehetősen feldúltnak tűnt a produkció után – mint kiderült, elrontott egy lépést. 27 pontot kaptak. Viszont azt hiszem a műsor hazai történetének legviccesebb tánc utáni beszélgetése kerekedett ki belőle.

.

Mivel fogynak a versenyzők, nehezebb kitölteni a műsort időt, így eljött a vendégelőadó ideje. Karddfy Aisha A kívánság című vadonatúj Disney mese betétdalát énekelte.

Gigiék, Lindáék és Csutiék kerültek a veszélyzónába. Egyértelmű volt, hogy Csuti nincs ugyanazon a szinten, mint a két énekesnő. Az is igaz, hogy Tóth Katica a mezőny egyik legjobb táncosa, de azért lássuk be, ez a műsor elsősorban azért a (nem táncos) celebekről szól.

.

Ördög Nóra indoklása kicsit furcsára sikerült. Levezette, hogy mindenképp a két lány közül fog választani. Linda produkcióját tartotta jobbnak. Ennek ellenére egy váratlan húzással mégis Gigire szavazott (valami olyan homályos indoklással, hogy az ő meséje még nem rét véget). Juronics Tamás szavazatának így már nem volt tétje, de ő is Gigit támogatta.

Szerencsére ez az a kivételes este volt, amikor a zsűri, a kritikus és a közönség is ugyanazt a műsort nézte: a nézők Király Lindát és Suti Andrást mentette meg.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk