KULT

Dancing With the Stars: A fotelperverzeknek biztos tetszett Lissák Laura jelmeze

A TV2 szerintem nem tudja, mit jelent a retro, Radics Gigi felcsapott nyelvújítónak, én pedig rájöttem, mi volt a baj az Én táncolnék veled című réges-régi táncműsorral. Kritika.


Az 5. adás 90-es évek mixszel kezdődött. Nagy fiammal visszatérő vitatéma, hogy Az éjjel nem érhet véget vagy a Szerelemdoktor retró vagy sem. Szerinte igen, én tiltakozom ez ellen, ugyanis a retro nem csupán annyi, hogy régi. Tartozik hozzá egy életérzés.

A Dancing With the Stars készítői nem értenek velem egyet, hisz az est címe is ez lett: Retro Party. Pedig még Ördög Nóra is megjegyezte: nagyon öregnek érzi magát, ha ezek a számok retrónak számítanak. Juronics Tamás is 70-es évekre öltözött.

Sic transit a villamos.

Az ötödik adásban már csak hat páros pörgött a parketten, a műsoridőt viszont ki kell tölteni. Bármilyen profik is a kereskedelmi csatornák abban, hogy órákig húzzák a semmit, csodát ők sem tudnak tenni. Elérkezett az ideje, hogy mindenki két produkciót mutasson be. Az egyedi produkciók mellett ezúttal párbajokat is láthattunk.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes a Kocka hasra ropta a jive-ot. Igyekeztek humorosra venni a figurát. Donatellát korábban magam is kritizáltam a merevségéért, de a Venus slágere alatt ennek már nyoma sem volt. Vidám mosollyal táncolt.

A zsűri megállapította, hogy a lépések nem voltak mindig a helyén, Nóra – aki ezen az estén dilophosaurusnak öltözött – szerint szögletes volt, viszont mindenki elismerte, hogy a fiatal táncoshölgy még sosem volt ilyen felszabadult. 24 pontot kaptak.

Donatella természetesen elmondta, hogy őt nem vonzza a külső, a kockahas, csak is a belső érdekli.

Arra kérem a hölgyeket, ezt ne terjesszék, akkor se, ha történetesen tényleg így van: sikertelen férfiak ezreitől veszik el az egyetlen mentségüket, akik azzal áltatják magukat, hogy azért nem találnak partnert, mert a nőknek csak a külső számít, és véletlenül sem azért, mert ők maguk seggfejek.

Krausz Gáborék következtek a pasodobléval, és az ’Nsync-től Bye Bye Bye-jal. A szakács nagyon örült, mert mindig is szeretett volna torreádor lenni. Ezzel kapcsolatban Gábor a nő tárgyiasításának egészen új formájával állt elő: közölte, hogyha ő torreádor, MikesAnna a köpeny. Gondolom, akkor mi lennénk a bika. Végül is biztos vannak olyan féltékeny pasik, akik szívesen felöklelnék a sztárséfet.

Szente Vajk és Nóra nem győzték dicsérni Gábort és Annát. Juronics Tamás is elismerte, hogy nagyon hatásos produkció volt, de Gábor mozdulataival kapcsolatban voltak fenntartásai. Ez a pontozásban is megnyilvánult, Tamás adott egyedül 8 pontot, így lett a párosnak 26-ja.

Király Linda és Suti András – hogy Ramónát idézzem – egy szenvedélyes rumbával érkezett, és az Unbreak My Hearttal – ami Linda szerint sem retro. Nem úgy, mint a szerelmi élete, amint azt jó humorral megjegyezte.

Szép és érzelmes táncot láthattunk, bár Juronics Tamás szerint tettek bele olyan mozdulatokat, amik kevésbé előnyösek Lindának. Vajk a tánc rétegzettségét hiányolta. Nóra megengedőbb volt, de a zsűri így is csak 22 pontot adott összesen a produkciójukra. Stohl András meg is jegyezte, hogy a „motivációs hétpont” – ahogy Vajk fogalmazott – kicsit erős kifejezés.

Radics Giginek múlt héten azt mondták, a latintáncok állnak a legjobban neki. Ehhez képest megint egy standard tánc jutott neki, a quickstep.

Gigi felcsapott nyelvújítónak, reményét fejezte ki, hogy le tudja bontani a maga köré épített falakat „ezzel a proddal”.

Hát ööö…

Na, például a Pointer Sisters I’m So Excitedja valóban retro sláger. Radics Gigi és Baranya Dávid ugyanis erre táncoltak. Juronics Tamás egyenesen odáig ment, hogy ez volt a legjobb quickstep, amit látott. A 27 pont jelezte, hogy a zsűri beismerte tévedését: Gigi nem csak a latin táncokban remekel.

T. Danny és Lissák Laura rendre a zsűrilista élén végeznek. Hip-hopot táncoltak a Takarító nőre, és közben az jutott eszemben, mennyit változott a világ az Én táncolnék veled óta (aki nem tudná, az egy retró táncműsor volt anno a köztévében, rá lehet guglizni).

Ha abban a műsorban is ilyen szexin ropták volna a hosszúcombú lányok, valószínűleg többen kaptunk volna kedvet a társastánchoz.

A hip-hopról pedig akkor még nem is hallottunk.

Mondjuk a szerkesztők kicsit képzavarba kerültek, mivel Laura szobalány egyenruhát kapott, amivel nyilván sok fotelperverznek szereztek örömet, de a takarítónőhöz nem sok köze van.

A zsűrinek nagyon tetszett a produkció. Vajk már a döntőben látta T. Dannyt, Nóra pedig tízest adott. Összesen 28 pontot kaptak Lauráék. A produkció érdekessége volt még, hogy Danny haverjai táncoltak benne.

Az utolsó szóló produkcióban Marics Peti és Stana Alexandra lépett parkettre, hogy szambába öntve meséljen el egy strandrománcot, a Mamboleóra. Marics Peti mindig remekül teljesít. A múltkorihoz hasonlóan most is megcsúszott, de ezúttal sikerült túllépnie ezen, és nem lett dühös.

Dupla tízest kaptak, az összesen 29 ponttal természetesen a lista élére kerültek.

Következtek a párbajok. Ebben a körben minden zsűritag egy-egy pontot adhatott annak a párosnak, amelyik tetszik neki. A párbajpartnereket a korábbi eredmények alapján állították őket.

Király Lindáék Krausz Gáborékkal csaptak össze. A választott (kijelölt?) „fegyvernem” a szamba volt. A zsűri Lindát dicsérték elsősorban, mivel kvázi amatőr létére abszolút egyenrangúként táncolt Mikes Anna mellett ebben a táncban, ahol a nőké a főszerep. Nóra és Tamás neki adta a pontot, Vajk pedig Krausz Gábornak. Az első párbajt tehát Lindáék nyerték.

Következett Donatella és Gigi a tangóval és a Vouslez-vous-val. Szerencsére senki nem vette véresen komolyan a párbaj jelleget. Sok vidámságot csempésztek a koreográfiába, például amikor a lányok egymást döntötték be. Nóra és Vajk Donatellára szavazott, mivel szerintük ő emelgeti legszebben a lábát (bezzeg, ha én ilyet mondok, rögtön kikapok), Tamás viszont Gigit látta jobbnak. Így 2-1 arányban Donatella nyerte ezt a meccset.

Befejezésként Marics Peti és T. Danny jive-olt a Kaszinó twistre (egy világ omlott össze bennem) és a Csavard fel a szőnyeget című örökbecsű slágerre. Tényleg úgy éreztem magamat, mint egy retro házibuliban, azzal a különbséggel persze, hogy ha én próbálkoznék a koreográfia bármelyik elemével, akkor a balesetin érne véget az este.

És innen nézve talán szerencse, hogy a bulikon nem is nagyon akart senki táncolni velem.

Valószínűleg azért, nem, mert a nőknek csak a külső a fontos.

A zsűri legszívesebben 60 pontot adott volna, de erre most nem volt lehetőség. Peti 2:1-re vitte a párbajt.

A Dancing With the Starst leuralták a pasik. A veszélyzónába a három hölgyversenyző került. Idén először a zsűri nem tudott dönteni, mindenki másra szavazott. Így teljes mértékben a közönségszavazatok határozták meg a végeredményt.

Elsőként Donatella, majd párbajellenfele, Radics Gigi jutott tovább. Király Lindának tehát véget ért a verseny.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk