KULT

Az X-Faktor új mentora, Herceg Erika: Van egy törés az életemben amiatt, ami Ukrajnában történik velünk

Az X-Faktor új mentora azt mondja, nagyon örült az orosz indulónak, mert arról ami most történik, nem az emberek tehetnek, de ő maga most képtelen új dalokat kiadni.


Herceg Erika új energiákat hozott az X-Faktorba. Amellett, hogy profi énekesnő, aki körbeturnézta már Európát, érződik rajta, hogy ismeri az élet árnyas oldalát is, van mögötte élettapasztalat. A 2022-es X-Faktor első adása után beszélgettünk.

– Kárpátaljai magyarként különleges helyzetben vagy, mert közénk tartozol, de mégis bizonyos fokig kívülről látsz minket. Milyen Magyarország onnan nézve?

– Mindig is vágytam Magyarországra. De nem csak én. Magyar nyelvű gimnáziumba és főiskolára jártam Kárpátalján.

Amióta az eszemet tudom, körülöttem mindenki Magyarországra vágyott.

Itt szerettünk volna tanulni, dolgozni, élni.

Vágytunk abba a környezetbe, ahol mindenki magyarul beszél. Ukrajnában, ha nem ukrán anyanyelvűként születtél, akkor, ahogy mész följebb és följebb, egyre nehezebb boldogulni. Nem azt mondom, hogy lenéznek, de nehezebb.

Nagyon sok helyen megfordultam Kelet-Európán belül. Dolgoztam Ukrajnában, Oroszországban, Fehéroroszországban, Kazahsztánban. Mindig azt mondták, hogy én olyan más vagyok. Szerintem ez annak köszönhető, hogy igazi magyar vér csörgedezik az ereimben.

Persze az én életem úgy alakult, hogy sikerült feljutnom Kijevbe, és bejutottam Via Gra formációba, amiért nagyon hálás vagyok, mert sok tapasztalatot gyűjthettem. Elég jól kerestem, tehát anyagilag be vagyok biztosítva. De egy idő után az emberi kapcsolatok válnak a legfontosabbá. Nem mondom, hogy másutt nem voltak kedvesek velem az emberek, de itt valami csodálatos, milyen csapat vesz körül, és még a plázában is odajönnek a kislányok, és szeretettel vesznek körül.

Én itt nagyon megtaláltam a helyem. Nagyon tetszik a csapat, a kollégák, akikkel dolgozom. Picit több mint fél éve élek Budapesten, és megmondom őszintén, ez életem egyik leboldogabb időszaka.

Vezetni is itt tanultam meg, itt sokkal könnyebb a közlekedés, mint Kijevben, mert itt előzékenyek az autósok és elengednek. Jól érzem magam itt, megnyugodtam, leszálltam a földre. Úgy érzem, itt a helyen, és azon az úton járok, ami el lett rendelve számomra. Nagyon örülök, hogy beteljesült a több mint húsz éves nagy álmom: itt lehetek Magyarországon.

– Nagyon szimpatikus volt, hogy igyekeztél tényleg határozottan, szakmai alapon értékelni, rögtön az első versenyzőnek kedvesen, de határozottan megmondtad, hogy nem.

– Igen, egyetlen egyszer mondtam csak poénból valakire, hogy tovább engedem.

– Pont erre szerettem volna kilyukadni, hogy azért Laci egyszer csak behúzott a csőbe.

– Akkor Petivel akartam kitolni. Peti nagyon elő akarta adni a komoly mentort. De tudtam, hogy Lacival jó barátok, Laci mindig rá tudja beszélni a hülyéskedésre. Úgy jött ki a sorrend, hogy pont Peti előtt szavazhattam. Arra gondoltam, hogy most igent mondok erre a versenyzőre, hogy Petinek kelljen dönteni a sorsáról. De ne haragudjatok meg érte, ez még csak az előválogató, én sem lehetek mindig szigorú.

– Sok udvarlód akadt ebben az adásban.

– Magam is meglepődtem most, kevesebbre emlékeztem. Jó érzés volt. Kicsit vicces, de amúgy ez normális, már megszoktam.

– Egyszer sem volt kellemetlen? Senki sem ment túl messze?

– Nem, aranyosak voltak. Pozitívan állok hozzá. Évek óta kapok udvarló üzeneteket. Persze öt éve van párom, akit imádok, szeretek. De jól esik egy nőnek, ha udvarolnak neki, ha azt mondják, hú de szép vagy!

Itt vagyok 34 évesen, az ember hajlamos keseregni, hogy rohan az idő, mennyire öregszik, de aztán mégis jönnek udvarolni.

Nekem nagyon jól esik.

– Mentortársaid igazi nőfalók: te vagy az ötödik hölgy mellettük a zsűriben. Hogy érzed, a fiúknak is lehetett szerepe abban, hogy ilyen gyorsan váltották egymást a lányok?

– Szerintem nincs közük ahhoz, hogy a lányok cserélődtek. Ahhoz van csak közük, hogy még mindig itt ülnek. Ez pedig annak köszönhető, hogy tudják a dolgukat, profik, értenek ehhez. Nagyon soka tanultam tőlük és még fogok is, felnézek rájuk.

Az elején, az első két-három forgatási napon nagyon nehéz volt, mert nem ismertem őket.

Amikor olyan emberekkel kezdesz dolgozni, akiket nem ismersz, akkor nem érted a vicceiket, nem ismered ki a mozdulataikat. Lehet, hogy ha valaki viccelődik, és te rossz néven veszed. Én pedig elég lobbanékony nő vagyok. Nem hallgatok, egyből visszavágok, visszakérdezek.

– Mentorként mik a szempontjaid a versenyben?

– Nálam minden számít, nem csak az ének. A hang a legfontosabb egy ilyen versenyben, de én nézem az egyéniséget, a karaktert is. Legyen érdekes, és a hangja, a belső energiája harmonizáljon a külsöjével.

– Mentorként bemutatkoztál. Énekelni mikor hallhatunk? Tervezed esetleg, hogy magyarul énekelj?

– Van most egy törés az életemben. Próbáltam dalt fölénekelni. Szerettem volna publikálni most ősszel, de félretettem. Ez a törés annak köszönhető, ami Ukrajnában történt velünk ebben az évben. Nem tetszik a dal, nem olyan jó, mint szeretném, mert egyszerűen most nem tudom magam megfelelően kifejezni a zenében.

Nem tudok szomorú dalokat énekelni, mert még jobban elszomorítanak, és nem tudok szerelmes vagy vidám dalokat énekelni, mert egyszerűen úgy érzem, nem volna fair azokkal szemben, akik most épp Ukrajnában vannak.

Bármennyire is ide tartozom, magyarok a gyökereim, én Kijevben építettem az életemet a párommal. Ott maradtak terveink, vár a házunk, a cicánk. Ott élnek a csodálatos barátaink, akik nagyon hiányoznak nekünk. Nem volna szép tőlem vidám dalokat kiadni, amikor ez a helyzet. Emberileg nem tudom megtenni. Az pedig, hogy én legyek a százötvenedik énekesnő, aki ukránul vagy magyarul a háborúról énekel, nem volna normális. Akkor inkább befogom a számat, és hallgatok.

– Az X-Faktorban szokott olyan forduló lenni, ahol a mentorok együtt énekelnek a mentoráltjaikkal. Azt azért vállalod?

– Persze, miért ne vállalnám? Jó lenne, ha saját dal lehetne, azonban nem fogom a versenyzőimet rákényszeríteni, hogy oroszul énekeljenek. De ha lesz ilyen opció és kell énekelnem, akkor természetesen állok elébe.

– Az adás talán legmeghatóbb pillanata is hozzád kapcsolódik, amikor is az orosz Zueva Katerina lépett színpadra a Te daloddal, és elmondta, mekkora sztár vagy Oroszországban, és mennyire örül, hogy itt vagy. A produkció jó volt, a végén meg is ölelted a lányt. Nehéz ezt a jelenetet nem a háború kontextusában nézni...

– Igen. Nagyon jól esett, hogy hozta ezt a dalomat. Ez a kislány 3 vagy 4 éve itt él Magyarországon, és tanul magyarul. És épp ez az, amiről beszélek. Nekem vannak orosz, ukrán rajongóim, kezd gyűlni a magyar tábor is.

Arról, ami most történik, nem ezek az emberek tehetnek.

Én magamat inkább világpolgárnak nevezném, aki nagyon sok országban megfordult, és tényleg igyekszem az emberekben meglátni a jót és a szépet. Én is nagyon sok szeretetet kapok az emberektől, és mindegy, hogy ez most Ukrajna, Oroszország, Kazahsztán vagy Magyarország, én a rajongóimért vagyok. Mindig is énekesnő voltam, akinek a szórakoztatás a feladata. Az, ami most történik, az felfoghatatlan, szörnyű, és nagyon fáj. Nagyon örülök, hogy eljött ez a kislány, pedig biztos vagyok benne, ő is sokat gondolkozott rajta, hogy bevállalja vagy sem ebben a helyzetben. De le a kalappal előtte, amiért eljött, mert szuper volt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk