KULT

CoD: a legnépszerűbb magyar zenekar a Facebookon

A Children of Distance oldalát majdnem félmillióan kedvelik, pedig alig foglalkozik velük a média. Megkérdeztük tőlük, mi a titkuk.
Láng Dávid - szmo.hu
2015. február 14.



Ha valaki otthonosan mozog a hazai könnyűzenében, viszonylag hamar válaszolni tud arra a kérdésre, melyik előadóknak van a legnagyobb rajongótábora. Quimby, Ákos, Tankcsapda – alighanem rájuk tippelne a legtöbb ember. A nagyszínpados fellépések mennyiségét, illetve a sajtómegjelenéseket nézve ebben lehet is valami.

A hivatalos Facebook-oldalak lájkszámát átböngészve viszont jön a meglepetés: bár mindhármuknak tekintélyes, 200 ezer feletti követőjük van, mégis messze elmaradnak a Children of Distance nevű csapattól, akik jelen állás szerint nem kevesebb, mint 440 ezer lájkkal büszkélkedhetnek. Mi lehet a sikerük titka? Többek között erről kérdeztük a tagokat: Somogyi Pétert, Ács Róbertet és Nyári Rolandot.

– Hogy került a zene az életetekbe?

Peti: Sub Bass Monster fórumát látogattuk mindhárman, Roli és Robi már régebb óta, én pedig 2005 környékén csatlakoztam. Ide saját szövegeket is lehetett írogatni, amit meg is tettünk: Roli inkább verseket, míg Robi gengszterrap-jellegű dolgokat. (nevet) Nekem nagyon tetszettek ezek, ezért megkérdeztem tőlük, nem csinálunk-e közösen is valamit. Rábólintottak, és kis idővel később ott találtuk magunkat egy stúdióban – ekkor találkoztunk életünkben először.

Robi: Az első fellépésünket is az egyik fórumos barátunk szervezte 2007-ben. Ekkor még azért volt hova fejlődnünk, a következő buliig el is telt egy újabb év. A fordulópont az első Emlékezz rám című dalunk megjelenése volt, amiből hatalmas sláger lett. Ezután megszaporodtak a koncertek, még az országhatáron túlra is eljutottunk.

Emlékezz rám (dalszöveggel):

És a dal folytatása, amihez klip is készült:

– Inkább színpadon, vagy stúdióban érzitek otthon magatokat?

Robi: Én legjobban otthon, a playstation előtt... (nevet) Valóban sokáig nem tartottam magamat színpadi embernek, kellett vagy 200 fellépés, mire megszoktam a tömeget. De még manapság is a stúdiózás áll közelebb hozzám.

Roli: Én inkább fellépni szeretek jobban, bár alapvetően mindig is elég visszahúzódó természetű voltam. Ez máig sem változott, de próbálok felülemelkedni rajta.

– Előre felvett zenei alapokkal és élő zenekaros kísérettel is szoktatok koncertezni. Min múlik, melyiket választjátok?

Robi: Ez leginkább azon múlik, megvannak-e a technikai feltételei, hogy a teljes – rajtunk kívül még ötfős – felállással menjünk. Mindenesetre ahol csak lehetséges, az utóbbit preferáljuk. A tavalyi év még nem volt mérvadó ebből a szempontból, hiszen akkor indult be ez az egész történet, idén viszont jelen állás szerint már az élő bulik lesznek túlsúlyban.

codzenekar

codzenekar2

– Az ország három különböző pontján éltek. Hol a bázisotok, és mennyire bonyolult összeszervezni így a dolgaitokat?

Peti: Roli Kiszomboron lakik Szeged és Makó között, Robi Máriapócson Nyíregyháza mellett, én pedig Gyöngyös közelében. Konkrét bázis nincsen, de mindig Pestre jövünk fel és innen indulunk tovább a fellépésekre, a zenekari próbákat pedig Dunaharasztiban tartjuk. Én tulajdonképpen szívesen felköltöznék, de albérletet nem akarok fizetni, hiszen abba annyi pénzt beleöl az ember, hogy ugyanezzel az erővel már egy saját lakásra is gyűjtögethetne. De tősgyökeres pestiként sosem tudnám elképzelni magam.

Robi: Nekem van itt albérletem, de csak amiatt tartom fent, hogy legyen hol aludnom, miután hajnalban hazaesünk egy fellépésről. Egyébként viszont amikor csak tehetem, otthon vagyok, és tartósan biztos nem költöznék soha Budapestre.

Roli: Én szintén nem tervezek felköltözni, ha már nagyváros, akkor inkább Szegeden élnék. Különben úgy oldottam meg a helyzetet, hogy vettem egy éves vasúti bérletet, amivel korlátlanul utazhatok bárhová. Nem volt olcsó, de még mindig sokkal jobban járok anyagilag az ingázással, mintha albérletet kéne fizetnem. Persze az kényelmesebb lenne, de végül is az utazás hozzátartozik a zenekari léthez – tulajdonképpen a munkám része.

A Nem menekülök el című szám klipje (tavaly április óta már 3 és fél millió megtekintés):

cod5

Fotó: Légrádi Ádám (Deccard Photography)

– Kis falvakban és nagyvárosokban egyaránt koncerteztek. Hogy látjátok, mindenhol egyforma az igény a zenétekre?

Roli: Érdekes módon a létező összes példa előfordult már. Játszottunk nagyvárosban iszonyú kevés ember előtt, illetve olyan helyen, amiről azt se nagyon tudtuk, hol van, mégis rengetegen voltak. Ezt nem lehet előre megjósolni, szerintem nincs szoros összefüggés a népességszámmal.

Peti: A szervezésen is sok múlik, például ha az adott hely nem plakátolja ki a bulit és terjeszti a hírét, akkor bajosan várhatják, hogy csak a Facebook miatt több száz fős közönség jön össze. Sokan gondolják azt, hogy „van négyszázezer lájkjuk, kidobják az oldalukra és ennél több nem is kell…” Pedig ennyivel azért nem lehet megúszni a dolgot.

– Mi az internetes népszerűségetek titka, mekkora út vezetett idáig?

Peti: Szerintem a kommunikáción van a legnagyobb hangsúly.

"
Ma is ugyanúgy minden üzenetre válaszolunk, mint mikor csak ötezren voltak az oldalon.

Ez valószínűleg sokat nyom a latban. De nagyon nagy receptje nincs a dolognak, például ami a reklámozást illeti, soha egy forintot se költöttünk erre. Egyszerűen csak jönnek az emberek maguktól.

Roli: Azért is furcsa ez az egész, mert a tévék és rádiók egyáltalán nem kaptak fel minket, tulajdonképpen semmilyen szintű hírverést nem köszönhetünk nekik. Én kicsit értetlenül is állok a dolog előtt, de persze mindannyian nagyon örülünk neki, és mindenkit szeretettel várunk továbbra is.

cod1

cod02

– Milyen összetételű a rajongótáborotok?

Robi: Ami furcsa, hogy ha lehet hinni a youtube statisztikáinak, 60-40 százalékos arányban inkább fiúk/férfiak hallgatnak minket. Korcsoportok terén is jelentős változás tapasztalható pár évvel ezelőtthöz képest: 18-25 év között vagyunk a legerősebbek, a 25-35 közötti sávban is nagyon sokan vannak, míg a 18 év alattiak már csak a harmadik helyen állnak.

Peti: A tizenéves korosztály valószínűleg azért szorult hátrébb, mert ők alkotják azt a réteget, akik mindig az aktuálisan feltűnő sztárok iránt rajonganak. Igaz, a többieknél sokkal intenzívebben, de hamar rá is unnak a dologra és új kedvencet keresnek maguknak.

– Szerintetek mit lehet tenni az ellen, hogy rátok unjanak?

Roli: Előttünk leginkább az lebeg, hogy minél inkább a zenekaros felállás felé mozduljunk, mert abban látjuk a jövőt és a potenciált. Azt, hogy mondjuk 40-50 évesen is diszkókban lépjek fel, annyira nem tartom vonzó lehetőségnek. De a zenekar szerintem hosszabb távon is működőképes lehet.

Robi: Zeneileg pedig az a fontos, hogy továbbra is hűek maradjunk önmagunkhoz, tehát „childrenes” dalokat írjunk. Nagyon sokan követik a divatot, de én nem hiszek abban, hogy ez a jó út, hiszen az aktuális trendek évről évre változnak.

Peti: Szerencsére ma már ott tartunk, hogy

"
ha egy másik zenekar a miénkhez hasonló – vagyis dallamos, versmondós, szövegelős jellegű – dalokat ír, arra sokszor azt mondják, hogy „childrenes”.

Tehát lényegében viszonyítási pont lettünk.

– Mialatt beszélgettünk, addig is odajöttek hozzátok ketten, közös fotót és autogramot kérve. Hogy bírjátok a népszerűségnek ezt az oldalát, mennyire könnyű kezelni a hasonló helyzeteket?

Robi: Az elején még feltétel nélkül élveztem a dolgot, hiszen újdonság volt, de idővel aztán már adódtak olyan szituációk, amiket rosszabbul viseltem. Például amikor éppen mennék haza és három csomaggal rohanok a vonat felé, de megállítanak, hogy csináljunk egy közös képet, azt annyira nem szeretem.

Roli: De egyébként persze nincs ezzel semmi gond, szívesen adunk autogramot, vagy csinálunk közös képet bárkivel. Jó érzés, hogy ennyien szeretnek bennünket.

cod04

Fotó: Légrádi Ádám (Deccard Photography)

cod03

Fotó: Légrádi Ádám (Deccard Photography)

– Annak mi lehet az oka, hogy a médiában viszont alig foglalkoznak veletek?

Robi: Valószínűleg az, hogy körülöttünk nincsenek olyan botrányok, amivel a bulvársajtóban jól eladhatóak lennénk. Épp nemrég olvastam, hogy valamelyik valóságshow-szereplő lenyilatkozta, hogy ő a top 10 hazai celeb egyike, vele adják el a lapokat, meg mit tudom én. De ehhez nyilván olyan dolgokat kellett (illetve kell) bevállalnia, amiben mi soha nem lennénk benne. Kerestek minket már az RTL Klubtól is, hogy szerepeljünk valamelyik reality-műsorukban, de mondtuk nekik, hogy ha nem a zenénk a téma, akkor nem vállaljuk. Ennyit nem ér az egész.

– Inkább hivatás, vagy szenvedély nektek a zenekar? Meg tudtok élni belőle?

Roli: Hiába szeretjük csinálni, néha elfárad benne az ember, hiszen ez az életmód rengeteg utazással és éjszakázással jár.

Bár külső szemmel nézve úgy tűnhet, hogy hú de jól keresünk, a valóság az, hogy a bevételeink nagy hányadát egyből visszaforgatjuk: például stúdiózásra, klipkészítésre, és hasonló járulékos költségekre.

De számomra ezzel együtt sem kérdés, hogy megéri.

Peti: Én voltam az egyetlen a csapatból, aki úgy kezdtem el ezt az egészet, hogy sztár akarok lenni és a színpad az otthonom, illetve az összes ilyen klisét el tudnám még lőni. Úgyhogy maximálisan hivatás, valószínűleg addig fogom nyomni, amíg élek. Régebben dolgoztam grafikusként, de rájöttem, hogy nem éri meg emiatt napi szinten ingázni, hiszen a fizetésem nagy része rámenne az útiköltségre.

Robi: Én nem csak ezzel foglalkozom, otthon mezőgazdasági munkákat végzek tavasszal és ősszel. Ez egy teljesen más jellegű történet, nagy előnye, hogy kiszámítható bevétellel jár (szemben a zenéléssel, ahol sosem tudhatod teljesen biztosra, éppen hány koncerted lesz az adott évben). De mindkettőt szeretem csinálni, a kontrasztosságuk ellenére jól kiegészítik egymást az életemben.

A Nélküled annyira más klipje 2013 végéről:

És a Súgd meg 2012-ből:

– A dalaitokat milyen munkamegosztásban írjátok?

Roli: Peti a fő slágergyáros, ő írja a legtöbb refrént, és mondhat bárki bármit, ezen a téren – tehát fülbemászó, dallamos refrének kitalálásában – szerintem ő a legjobb Magyarországon. A hiphop/rap közegen belül legalábbis mindenképp. Egyébként pedig mindenki a saját részét írja meg a dalokban, a saját élményei és mondanivalója alapján. Sosem írtunk senki másnak, és nekünk sem volt külsős szövegírónk, így az összes számot teljesen a magunkénak érezhetjük.

– Mit mondanátok azoknak, akik újonnan ismerik meg a zenekart, miért érdemes benneteket hallgatni?

Roli: Ha voltál már szerelmes, vidám, vagy szomorú, ha csalódtál már, vagy voltak szép élményeid, akkor biztos azonosulni tudsz valamelyik szövegünkkel.

"
Tulajdonképp teljesen általános témákról éneklünk, de az egésznek mégis van egy nagyon mély mondanivalója, amit csak az ért meg, aki végighallgatja a lemezeinket.

Peti: Én régebben mindig úgy foglaltam össze a zenekar lényegét: hétköznapi emberek, hétköznapi nyelven, hétköznapi problémákról, hétköznapi embereknek. Nem művészkedjük túl magunkat, csináljuk ezentúl is természetesen, ami jön belőlünk – néha jobban, néha rosszabbul, de megállás nélkül.

(A következő koncert a Király utcai G3 klubban lesz február 14-én, vagyis ma este. Bővebb infókat ITT TALÁLTOK.)

Ha tetszett az interjú, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk