KULT

14 durva hiba: sztárok, akik a legjobb szerepeket utasították vissza

Hogyan nézett volna ki a Keresztapa Jack Nicholsonnal a főszerepben? Milyen lett volna a Mátrix, ha Will Smith alakítja Neót?


A színészek és színésznők álma, hogy karrierjük során eljátszhassanak legalább egy olyan szerepet, ami örökre híressé teszi őket.

Főleg akkor fontos ez, mielőtt befutnak, hiszen vannak olyan szerepek, amik pillanatok alatt sztárrá teszik őket. Nem sokan hallottak például Harrison Fordról azelőtt, hogy eljátszotta volna Han Solo szerepét a Csillagok háborújában.

Sajnos azonban néha a legprofibb ügynökök és sztárok is hoznak rossz döntéseket, és olyan szerepeket utasítanak vissza, amelyeket később eléggé megbánnak. Az Indy100 olyan színészeket gyűjtött össze, akik hatalmas lehetőségeket dobtak el azzal, hogy nemet mondtak egy szerepre.

1. Molly Ringwald és a Micsoda nő

Az 1980-as években Molly Ringwald a tinifilmek nagy sztárja volt, aki szóba került a Micsoda nő főszerepére is, amit végül Julia Roberts kapott meg. Ringwald a szerep kapcsán azt nyilatkozta a Redditnek: „Julia Roberts tette sikeressé a filmet”, szóval szerencsére túltette magát a történteken.

ringwald

Wikipédia

2. Henry Winkler és a Pomádé

Winkler a hetvenes-nyolcvanas években világhírű sorozatszínész volt, és nagyon úgy tűnt, hogy nála tökéletesebben senki nem kelthetné életre a Grease főszereplőjét, Danny-t. Winkler azonban nem akarta, hogy beskatulyázzák a bőrdzsekis srác szerepébe, ezért nem vállalta, John Travolta viszont igen.

winkler

Winkler, balra (Wikipédia)

3. Mel Gibson és a Gladiátor

Mel Gibson a Rettenthetetlenben William Wallace-t, a történelmi hőst alakította, így logikusnak tűnt, hogy a Gladiátor főszerepére is őt kérjék fel. Ő azonban nem vállalta el, így a szintén ausztrál Russel Crowe-é lett a főszerep. És hogy miért nem vállalta el Mel Gibson? Szerinte túl öreg lett volna a szerepre.

gibson

Mel Gibson 1990-ben

4. Tom Hanks és a Jerry Maguire – A nagy hátraarc

Tom Hanks gyakran alakított kedves figurákat a vásznon, így sokan nem is értették, vajon Cameron Crowe miért őt választotta a kegyetlen sportügynök szerepére. Végül Hanks visszautasította az ajánlatot a Nyomul a banda című film miatt, a szerepet pedig Tom Cruise kapta meg, ami utólag jobb választásnak bizonyult.

hanks

Tom Hanks mint Forrest Gump (Wikipédia)

5. John Travolta és a Forrest Gump

Nem tudni miért, de John Travolta visszautasította a film főszerepét, így Tom Hanks gyűjthette be a legjobb férfi színésznek járó Oscar-díjat. Egyébként Hanks előtt még Bill Murray-t is felkérték a szerepre, azonban ő is nemet mondott. Vele valószínűleg egészen más lett volna a film.

travolta

Travolta 1997-ben (Wikipédia)

6. Michelle Pfeiffer és A bárányok hallgatnak

Michelle Pfeiffer és Jodie Foster a 90-es évek elején a legjobb fiatal színésznők voltak Hollywoodban, ezért nem véletlen, hogy Pfeiffernek is felajánlották a bátor FBI-ügynök szerepét, azonban ő nem szerette volna eljátszani Clarice Starlingot. Azzal indokolta döntését, hogy túlságosan sok neki a film témája, amiért egyébként az Elemi ösztön szerepét is visszautasította. Az is igaz, hogy ma már nehéz lenne elképzelni Jodie Foster nélkül ezt az Oscar-díjas filmet.

pfeiffer

Wikipédia

7. Jack Nicholson és a Keresztapa

Egyesek szerint a Keresztapa akár még jobb film is lehetett volna, ha Jack Nicholson igent mond Michael Corleone szerepére, azonban mégsem tette. Igaz, Al Pacinónak is nagyon jól állt a fiatal gengszter szerepe, és ma már nehéz elképzelni Nicholsont a szerepben.

nicholson

Wikipédia

8. Pamela Anderson és az X-akták

A világhírű sorozat főszerepét végül Gillian Anderson kapta meg, aki csak névrokona a Baywatch szőke színésznőjének. A 90-es években mindketten népszerű sorozatszínésznők voltak, és először majdnem Pamela kapta Dana Scully szerepét, Gillian szerint azért, mert az alkotók olyat kerestek, aki „magasabb, nagyobb mellű és hosszabb lábú”.

anderson

Wikipédia

9. Leonardo DiCaprio és az Amerikai pszicho

Az Amerikai pszicho igazi kultfilmmé vált 2000 óta, a kérdés azonban az, vajon Leonardo DiCaprióval a főszerepben is az lett-e volna. Ez már rejtély marad, pedig a színész először igent mondott a szerepre, azonban történt valami, és végül inkább A part főszerepét választotta. Christian Bale ugrott be a szerepre, és nem is rosszul.

dicaprio

DiCaprio 2000-ben (Wikipédia)

10. Katie Holmes és a Buffy, a vámpírok réme

A Buffy, a vámpírok réme nemrégen ünnepelte 20. születésnapját és a mai napig az egyik legkedveltebb sorozat, Sarah Michelle Gellart pedig örökre ismertté tette. A szerepre először azonban Katie Holmes-t kérték fel, aki viszont pont akkor nem ért volna rá, úgyhogy le kellett mondania róla.

holmes

Wikipédia

11. Will Smith és a Mátrix

Elég nehéz elképzelni Will Smith-t, ahogyan az örökké komoly Neót játssza, így talán jobb is, hogy a szerepet végül Keanu Reeves kapta meg. Egyébként Will Smith is így gondolja, egyszer bevallotta, hogy nem tudta volna elképzelni magát a szerepben, és valószínűleg csak elszúrta volna. Nos, lehet, hogy igaza van.

smith

Wikipédia

12. Sean Connery és A Gyűrűk ura

Sean Connery-t Gandalf szerepére kérték fel az alkotók, azonban a színész visszautasította, mivel nem értette meg a szerepet. Ian McKellen játszhatta el a karaktert, és ezzel ő is része lett a filmtörténet egyik legsikeresebb alkotásának.

connery

Wikipédia

13. Hugh Jackman és James Bond

Hugh Jackman Farkasként már alakított legendás szerepet, azonban játszhatott volna akár egy másikat is, ha nem utasította volna vissza a 007-es ügynök szerepét. A Hollywood Reporternek a következőt nyilatkozta erről: „Azt gondoltam, túlságosan is beskatulyázna. Úgy gondolom, hogy sokoldalúbbnak kell lennem.”

jackman

Wikipédia

14. Tom Selleck - Indiana Jones

Steven Spielberg állítólag nagyon szerette volna, ha Tom Selleck alakítja a vakmerő régészt, azonban a szerepet végül Harrison Ford kapta meg. Vajon Tom Selleckkel is ilyen sikeres lett volna a film?

selleck

Wikipédia


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk