A Rovatból

Hősnőké a jövő! – új nőnapi kampányfilm harcol az esélyegyenlőségért

A Coca-Cola Magyarország #énjövőm programjában a nők munkába állását is segítik.


Hősnőké a jövő! - Ezzel a szlogennel publikálta közös nőnapi kampányfilmjét a Coca-Cola Magyarország és a Loffice Coworkid.

A tavalyi évben sikerrel futó #jövőanyukája programsorozatot követően a két szervezet idén is folytatja együttműködését, és az év folyamán több szakmai nappal, vállalkozói workshoppal, munkaerőpiaci visszatérést támogató meetuppal és #énjövőm tréninggel készül, hogy elősegítse a nők esélyegyenlőségének javítását és hősnővé válását.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint

a magyarországi foglalkoztatottak csupán 4%-a dolgozott részmunkaidőben. Ez a szám messze elmarad az Európai Unió 19%-os átlagától,

nem is beszélve Hollandia csaknem 50%-áról. Pedig a rugalmas munkaidő nagyban elősegíti a kisgyermekesek munkaerőpiaci érvényesülését.

Magyarországon a gyermekgondozási támogatási rendszer lehetővé teszi a szülőknek, hogy 3 évig otthon maradjanak gyermekükkel. Ebben az időszakban kevesebb lehetősége van az édesanyáknak a felnőtt interakciókra, a közösségépítésre, a szakmai képzéseken való részvételre, és arra, hogy kövessék a legújabb trendeket és változásokat.

Ezeket a problémákat megoldandó a Coca-Cola Magyarország és a Loffice Coworkid 2018-ban összefogott, hogy olyan szakmai és non-formális oktatási eseményeket, tréningeket szervezzen, ahol a korszerű képzési program és kapcsolatteremtés lehetősége mellett a gyermekek szakszerű ellátása is biztosított.

Ennek megvalósítására a Coca-Cola Magyarország kibővítette a 2016-ban indított, fiatalok munkanélküliségének visszaszorítását és elhelyezkedését segítő #énjövőm programjának célcsoportját, és a Coworkid Alapítvánnyal karöltve a korosztály szélesítésével a fiatal, kisgyermekes szülőket és édesanyákat is megcélozta.

Mindkét szervezet kiemelten keresi a lehetőségeket a gyermeküket nevelő szülők hatékony támogatására, a bennük rejlő munkaerőpiaci potenciál kiaknázására. Szeretnék elősegíteni a kisgyermekes anyukák otthoni elszigeteltségből való kiszakadását, és azt, hogy magabiztos szereplőként kerüljenek vissza a munkaerőpiacra. Felismerve, hogy ehhez önismereti tréningekre, a munkaerőpiac aktuális sajátosságainak ismeretére, illetve vállalkozói készségek elsajátítására van szükség, a tavalyi évben már egy ‘interaktív napot’ és egy ‘vállalkozói tréninget’ valósítottak meg nagy sikerrel, idén pedig az alábbi irányok mentén folytatják együttműködésüket:

- Szakmai események, meetupok és kampányok, melyek arra ösztönzik a fiatal édesanyákat, hogy megismerjék mások sikertörténetét, tanuljanak mások kudarcaiból, olyan új ismereteket szerezzenek és friss lendületet kapjanak, amely által új irányt vesz életük, karrierjük és jövőjük.

- Kifejezetten kisgyerekes szülőkre szabott, munkaerőpiaci visszatérést és vállalkozóvá válást ösztönző események, ahol a szülőknek profi mentorok, trénerek és szakértők segítségével van lehetőségük piacképes és gyakorlatorientált tudás elsajátítására.

- Motivációs események, melyeken vezető gyakorlatok és jó példák, valamint az új technológiák és korszerű munkavégzési formák bemutatására kerül sor.

- Társadalmi érzékenyítő közösségi média kampányok, amelyek felhívják a figyelmet a kisgyerekes szülőkben rejlő munkaerőpiaci potenciálra, és sikeres női vállalkozók, influencerek példáján keresztül bátorítják az édesanyákat arra, hogy merjenek piacra lépni.

Az idei év első Coworkid x Coca-Cola Magyarország eseménye:

2019. április 17. - Stílusom az egészség - panelbeszélgetés és speed-dating

A Startup Safari Budapest idei eseményei között több programelemet is a Coworkid értékeinek és törekvéseinek szentelünk. ‘Stílusom az egészség’ és ‘Inspire Women‘ elnevezéssel interaktív panelbeszélgetések keretében járják körül az egészségtudatos életmód, öröm, biztonság, önmagunkkal való elégedettség, valamint a nemi szerepek és minták összefüggéseit, majd egy #énjövőm tréning alkalmával a trénerek mellett a terület szakértői, közéleti szereplők, influencerek és sportolók adnak személyre szabott tippeket és osztják meg tapasztalataikat, történetüket.

A Coworkidről:

A Loffice Magyarországon elsőként egyesíti a közösségi irodát és a bölcsődei funkciókat. A Coworkid projekt a megváltozott munkaerőpiaci helyzetre és a technológiai fejlődés támasztotta kihívásokra reagál. Ez az országban úttörőnek számító modell gyerekbarát munkanapokkal és szakmai programokkal segíti a kisgyermekes szülők munkalehetőségeinek javítását.

A Coca-Cola #énjövőm programjáról: Az #énjövőm 2016 óta kínál a 18-30 év közötti NEET (Not in Education, Employment, or Training) korosztály számára ingyenes, egynapos továbbképzési lehetőséget. A program elsődleges célja, hogy 2020-ig mintegy 8000 főt részesítsenek a munkaerőpiacon való sikeres érvényesüléshez szükséges kompetenciákra koncentráló oktatási programban, valamint fejlesszék a munkaerőpiaci szereplők hálózatát és kapcsolatrendszerét.

Bővebb információ ITT

VIDEÓ: Hősnőké a jövő


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEGED
„Arra ébredtem, hogy valaki az előttem lévő sorban kiabál” – szegedi orvostanhallgató mentett életet egy repülőn
A fiatal orvos korábban uszodamesterként is került már éles helyzetbe. Dékáni kitüntetést kapott, amiért életet mentett.


Életet mentett egy repülőúton Szabó András, a Szegedi Tudományegyetem hatodéves orvostanhallgatója – írja a Házipatika. Szabó februárban, egy Gran Canariára tartó repülőjáraton, egy epilepsziás rohamot kapott utason segített, amiért június végi diplomaosztóján dékáni dicséretet kapott.

„A felszállás után hamar elaludtam, majd körülbelül húsz perc múlva arra ébredtem, hogy valaki az előttem lévő sorban kiabál, hogy: »Help!« Csak annyit láttam, hogy az előttem lévő sor teljes szélességében rángatózik, de nem tudtam, mi történt”

– idézi az SZTE Szabót. Amikor a légiutas-kísérők megkérdezték, van-e orvos a gépen, azonnal jelentkezett.

„Légúti akadálya volt, elharapta a nyelvét, illetve a szaturációja nem volt megfelelő”

– részletezte a frissen végzett orvostanhallgató. Egy repülő- és űrorvostan kurzuson tanultak alapján tudta felmérni a helyzetet, így döntötte el azt is, hogy kényszerleszállásra kéri a pilótákat.

A hódmezővásárhelyi fiatal orvos aneszteziológia és intenzív terápia szakágon szeretne továbbtanulni. Korábban már uszodamesterként is mentett életet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÖZÖSSÉG
A Rovatból
Egy 18 éves balatonfüredi lány lett idén az Anna-bál szépe – fotók
Soós Kriszta Szonja idén érettségizett, Budapesten tanul tovább, a bálra pedig párjával és családjával érkezett.


Elsőbálozó balatonfüredi lány, Soós Kriszta Szonja lett a 199. Anna-bál szépe. Első udvarhölgye a fővárosi Mihály Angelika, a második udvarhölgye pedig a szintén budapesti Bundschuh Jázmin lett.

A bál 18 éves szépe az idén érettségizett, és Budapesten tanul tovább, a bálra párjával és családjával érkezett. A 21 éves első udvarhölgy iskolai barátjával vett részt az Anna-bálon, míg a 17 éves második udvarhölgy a családjával jött a balatonfüredi rendezvényre, amelyen már másodszor vett részt.

Az est folyamán az idén is a báli közönség szavazta meg a 15 legszebb lányt. Közülük egy szakmai zsűri választotta ki a bál szépét és udvarhölgyeit,

akik vasárnap délelőtt a Kisfaludy Színpadon találkoznak az érdeklődőkkel, majd sétakocsikáznak a városban.

Az első Anna-bált 1825. július 26-án tartották Balatonfüreden, a Horváth-házban, Szentgyörgyi Horváth Fülöp János fogadójában a házigazda leányának tiszteletére.

Az ifjú Anna Krisztina azon az estén ismerkedett meg majdani férjével, Kiss Ernő huszár főhadnaggyal, aki később az 1848-49-es szabadságharc aradi tábornok-vértanúja lett. Emlékére 2003 óta minden évben átadják az őt ábrázoló herendi porcelán huszárszobrot egy olyan embernek, aki sokat tett és tesz Balatonfüred kultúrájáért, szellemi életéért.

via MTI


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÖZÖSSÉG
A Rovatból
A Sziget arcai: édes hármas guminővel, görög istenek és egy szokatlan páros
A Szigetet nemcsak a koncertek és a különféle előadások színesítik, hanem maga a látogatóközönség is.


Ahogy minden évben, így idén sincs másképp: a nonstop hangzavar mellett vizuális ingerekben is igen gazdag a Sziget. A fesztiválon gyakorlatilag párméterenként érik egymást az izgalmasabbnál izgalmasabb programok. Ezek hangulatához pedig rengeteget ad a gyönyörű díszlet, a különböző színes installációk és az esti fények pompája.

Ami a Sziget esszenciáját adja, az viszont nem más, mint maga a közönség. Amíg a kilencvenes években a punkok Mekkája volt ez, addig manapság már a kisgyerekes családtól a szingli hetvenesig bárki magáénak érezheti a rendezvényt.

Ahogy a címlapfotón is látható, páran bevállalták a kőkeményre lakkozott hajat és a hozzá illő rikító sminket annak ellenére, hogy napokig moshatják majd ki magukból.

Ha fesztiválozásról van szó, akkor a divatról is illik ejteni pár szót. Neonfonatot és extrém sminket a fesztiválon is kérhetünk magunknak, de sokat mutató vagy éppen vicces ruhákkal is könnyen találkozhatunk. Az már valamivel ritkább, amikor valaki minden nap tetőtől talpig más-más extrém szettbe bújik. Találtunk egy szlovák párt, akik pont így tűntek ki a tömegből:

A divatot máshogy értelmezte egy csapat fiatal, akik ókori görög szereléssel fejezték ki tiszteletüket az olimpiai játékok előtt. Ők még józanul is vállalták ezt.

Egy picivel ittasabb srác a guminőjével karöltve keresett résztvevőt egy édes hármashoz, de felbukkantak csinos szoknyás férfiak is.

A kora délutáni órákban egy, a párnáival ácsorgó srác szúrt szemet. Be volt kötve a karja. Azt mondta lehet hogy, eltört, amikor részegen bungee jumpingozott, de a Szigeten megkérdezett dolgozók szerint nem szokatlan, hogy késő este kisebb sor van az elsősegély-sátornál.

A nyári hőségben megtelt a strand is, ahol egy stílusos úriember tűnt ki a tömegből egy fiatal hölgy oldalán. Szokatlan páros. Az óvatos rákérdezés után kiderült, hogy csak barátok, de a kedves lány nyomatékosította, hogy „nem a stricim”, mivel korábban már ezt is megkérdezték tőlük.

Az átlagtól eltérő karakterek megtalálása még a Szigeten is időigényes, de abszolút megérte minden lépés.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÖZÖSSÉG
A Rovatból
Smile örökre elhagyta a bandát: az ország egyetlen mentőtacsija nem mosolyog többet gazdájára
Az Életjel Mentőcsoport hős kutyáját egy vásári ketrecben szúrta ki későbbi gazdája, aki meglátta benne azonnal, hogy kiváló keresőkutya lehet belőle, több országba is eljuttathatja a gazdáját, és hősies helytállásáról cikkeket írnak majd a lapok.


Sikeres és boldog 13 év után elment Smile, a mentőtacskó. A szomorú hírt a Katasztrófavédelem osztotta meg a közösségi oldalán.

Egy kicsi tacsi pacsi címmel azt írták:

"Smile, az Életjel Mentőcsoport (pontosabban Életjel Mentőcsoport Önkéntes Tűzoltóság) apró, de nem csekély jelentőséggel bíró tagja örökre elhagyta a bandát.

Tulajdonképpen mindig is önálló döntéseket hozott, de megengedte társának, Turi Lacinak, hogy azt higgye, ő a főnök.

Smile 13 évvel ez előtt pontosan tudta, hogy ha elég kedvesen mosolyog ki abból a vásári ketrecből, amelyikben Laci észrevette, akkor még keresőkutya lehet belőle, több országba is eljuttathatja a gazdáját, és hősies helytállásáról cikkeket írnak majd a lapok.

Smile nemcsak a romos, veszélyes terepen, a földi poklokban tudta, mi a dolga, hanem az előkelő fogadásokon, nagykövetségeken, cifra társaságban is elég jól viselkedett.

Most azért elég nagy próbatétel elé állította a gazdáját. Lacinak úgy kellene a továbbiakban mosolyognia bajbajutottra, segítségkérőre, menekülőre, hogy Smile már nem lesz ott mellette, nem segít neki, nem mosolyog vele soha többet.

13 év egy kiskutya életében egy teljes életpálya. Köszönjük, Smile….

(Laci, kezdheted nézegetni a vásárokra hurcolt kutyagyerekeket.)" - áll a bejegyzésben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk