A tanárnő, aki különleges mesevilágot alkot gyerekekkel, gyerekeknek
- Ebből a kis szakkörből Guinness-rekordok és óriási, 24 órás versenyek születtek.
- Annyira lelkes és tehetséges gyöngyfűzőim voltak, hogy 2002. március 9-10-én már megtartottuk az I. 24 órás Gyöngybulinkat, amelyen 41 tanuló vett részt (iskolánk létszáma kb. 160 körüli). Erről a rendezvényről már két megyei napilap is írt. És ezután beindult a gyöngyélet…
Évről évre megrendezésre került ez a program, ekkor már környező falvak, vállalkozók és önkormányzatok is mellénk álltak, mi pedig „cserébe” elkészítettük a települések címerét, vállalkozók logóját, melyeket gyönggyel és flitterrel raktunk ki. A rendezvény egyre híresebb lett, már nem csak napilapokban, hanem tv adásokban is tudósítottak rólunk.

Az alsós gyerekek nagyon várták, hogy a felsőbe kerüljenek, mert ekkor lehettek szakkörösök, azután pedig a tavaszt várták, hiszen részesei lehettek a 24 órás rendezvénynek. A rendezvényekből 8 hitelesített Magyar Rekord és egy pedig Guinness Rekord lett. Tanítványaimmal híresek lettünk, több alkalommal vendégei lehettünk Tv stúdióknak, műsorvezetőket, híres embereket ismerhettünk meg."
- Országos mozgalommá cseperedtek, amikor az internet világa is kinyílt, hála a közösségi oldalaknak.
- Több, mint 10 év alatt rengeteg gyöngyfűzési ötlet született, melyeket szerettem volna megosztani más iskolákkal, óvodákkal és szülőkkel is. Így szinte nulla Facebook tudással 2014-ben megjelentem az internet világában is. Saját profil után gyöngyös Facebook-oldal, és azután blogokat is elkezdtem írni. Az Anya, Fűzz velem gyöngyöt! nagyon sikeressé vált a cafeblog felületén, később pedig saját oldalra vágytam, így született meg a Bigyi-Bogyó Mesés gyöngyök blog.

Ekkor már nagy célként lebegett előttem, hogy minden gyereknek legyen mesés gyöngyélete. Hogyan? A blogon nagyon sok ötlet található képes leírásokkal, segítő szövegekkel, így óvó nénik, tanító nénik, anyukák, nagyik taníthatják a gyöngyfűzést a gyerekeknek. Tehát elkezdődik a gyöngyélet. A gyerekek kedvenc kifejezése a „cicázás”. Ez nem azt jelenti, amire most legtöbben gondolnak. Hanem, amikor felfűzzük a gyöngyöt a drótra, és a drót másik végével szembe fűzünk a gyöngybe, akkor a gyöngy mintha a cica orra lenne, a keresztben látható drótok pedig „bajuszként” láthatók. Innen ered a „cicázás” technika.
Ahogy telt az idő, egyre inkább azon járt az eszem, hogy hogyan lehetne még több kisgyerek világába bevinni a gyöngyfűzést, hogyan lehetne mesés is a gyöngyéletük. A kisgyerekek imádják az állatokat, tehát fűzzünk sok-sok gyöngyállatkát! De a nagyon kicsik még nem gyöngyözhetnek, de mesét minden kisgyerek hallgathat, lapozgathatja a mesekönyvet. És megszületett az ötlet, pontosabban kikeltek a tojásból a gyöngycsibék, akikről a mesék szólnak. Kutyus és cica fontos része az életünknek, tehát ők is belekerültek a mesékbe, és a mókás röfi család se maradhatott ki.

A gyöngycsibék és barátaik kedvencekké váltak otthon, ovikban és iskolákban. Debreceni iskolások videót készítettek az első részről, amelynek nagyon nagy a sikere, már közel 5 ezren látták.
Életre keltek a gyöngycsibék...
A debreceni Benedek Elek Általános Iskola másodikosai életre keltették a gyöngycsibés mesém szereplőit Marianna Szabó irányításával. :D Az előadás igazán...
Járom az iskolákat, ovikat és együtt fűzzük a gyöngyöt, ezekről Gyöngyfűző körút címen készülnek a beszámolók. A legutóbbi órákon gyöngypókot fűztünk, imádták a gyerekek. A tanító néni mesélte, hogy másnap is magukkal hozták, hajukba tűzték, gyűrűként „ültették” az ujjukra. És már mindenki tudja, hogy a póknak 8 lába van.
Amikor lehetőségem van, akkor gyakran lepek meg gyerekközösségeket a mesekönyveimmel. Közeledik a karácsony, készülnek az ajándékcsomagok intézményeknek, kórházak gyerekosztályának, alapítványokat. Szeretnék sokfelé mesekönyvet ajándékozni, bízom abban, hogy ehhez a tervemhez találok cégeket, vállalkozókat, akik támogatják a tervemet.
- Ilona, Ön mindig mindenkitől ugyanúgy köszön el, ezzel zárjuk talán a beszélgetést is:
Kedves felnőttek! Segítsétek a gyerekeket, hogy megismerhessék a gyöngyfűzés örömét, amelynek képesség fejlesztő hatása kiemelkedő és olvassatok nekik gyöngycsibés meséket! Kívánom, hogy „Minden gyereknek legyen mesés gyöngyélete!”