KULT

Rachel Green szerepét egy benzinkúti találkozásnak köszönhette – Jennifer Aniston 55 éves

Jennifer Aniston színész szülők gyermeke, keresztapja nálunk is népszerű filmsztár volt, szerepelt minden idők egyik leggagyibb horrorfilmjében, és már azon gondolkodott, feladja az álmait, amikor egy véletlen találkozás meghozta neki a világhírt.


Jennifer Aniston 1969. február 11-én született színész szülők gyermekeként. Édesanyja Nancy Maryanne Dow közel sem tudhat olyan fényes pályafutást maga mögött, mint férje vagy pláne lánya. Azzal próbált némi hírnevet szerzeni magának, hogy 1999-ben – a Jóbarátok sikere csúcsán – könyvet írt a lányával való kapcsolatáról, amiért évekig megromlott a viszonya Jenniferrel.

Apja, a görög származású John Aniston éppen abban a Days of Our Lives sorozatban szerzett hírnevet, amelyben később a Jóbarátok világában Joey eljátszotta Dr. Drake Ramoray szerepét.

A Jóbarátoknak nem ez az egyetlen „kapcsolata” Jen apukájával. Abban az epizódban, amelyben Monica és Chandler összeházasodik, láthatunk egy táblát ezzel a felirattal: Anastasakis Papasifaki esküvője. „Anastasakis” John Anniston születési neve.

Jennifer igazán multikulturális gyökerekkel rendelkezik: a görög apa mellett felmenői között találhatók olaszok, angolok, írek és skótok.

Keresztapja a szintén görög származású Telly Savalas volt, apja egyik legjobb barátja.

Ilyen családi háttér mellett nem csoda, hogy már 11 évesen, az iskolában belekóstolt a színészkedésbe. Profi színészi pályafutását off-Broadway produkciókban kezdte. A színészkedés mellett dolgozott telemarketingesként, pincérnőként és biciklis futárként is. Első visszatérő tévés szerepét a Molloy című sorozatban kapta 1990-ben, de a showt viszonylag hamar levették műsorról, mindössze 7 epizódot élt meg. Ugyancsak szerepelt a Ferris Bueller című sorozatban.

Korai munkái közül említést érdemel 1992-ből a Gyilkos kobold, habár nem éppen pozitív értelemben. A filmet minden idők egyik leggagyibb horrorfilmjeként tartják számon. 2014-ben az Entertainment Weekly ezt nevezte Aniston legrosszabb szerepének, és maga a színésznő is bevallotta, hogy nem túl büszke rá. A film érdekessége még, hogy a Star Wars filmekben feltűnt Warwick Davis volt a főszereplője.

Aniston 1994-re már négy sikertelen tévéműsorban fordult meg. A legenda szerint egy Los Angeles-i benzinkúton összetalálkozott Warren Littlefielddel, az NBC tévécsatorna akkori vezetőjével, és a tanácsát kérte. Littlefield bíztatta, hogy semmiképp ne adja fel a színjátszást, és néhány hónappal később segített neki megszerezni azt a szerepet, amivel egy csapásra világsztár lett.

Rachel: Courteney Cox. Monica: Jennifer Aniston.

Furcsán hangzik? Pedig nem sokon múlt, hogy nem így történt – igaz, könnyen lehet, hogy akkor nem lett volna akkora világsiker az eredetileg Friends Like Us címen futó sitcom. A sorozat írói és producerei ugyanis eredetileg az akkor már valamennyire ismertnek számító Courteney Coxnak szánták az esküvőjéről meglépő, öntudatra ébredő Rachel szerepét. Olyannyira, hogy az első meghallatás után lényegében eldöntötték, odaadják neki a szerepet.

Csakhogy Coxnak valamiért jobban tetszett a vagány, életrevaló Monica, és ragaszkodott hozzá, hogy erre a szerepre is meghallgassák. A producerek pusztán udvariasságból mentek bele. A terv az volt, hogy hagyják Courteneynek felolvasni Monica szerepét, majd ott helyben felajánlják neki Rachelt. A színésznő pedig nyilván olyan boldog lesz, hogy azonnal igent mond.

De nem így történt: Cox kissé más felfogásban alakította Monicát, ami annyira megtetszett a producereknek, hogy meggondolták magukat. Courteney Cox zsenialitása levette őket a lábukról.

Ezek után talán érthető, hogy Jennifert eredetileg Monica szerepére hívták be, de végül Rachelt osztották rá. Jól döntöttek, a Rosst játszó David Schwimmer és Jen között legendásan erős volt a kémia, mint ahogy később a Matthew Perry – Courteney Cox (Chandler és Monica) párosítás is telitalálatnak bizonyult.

Így is kevésen múlt, hogy Aniston kimaradjon minden idők egyik legsikeresebb vígjátéksorozatából, mivel időközben leszerződött a CBS tévécsatorna ugyancsak akkor készülő Muddling Through című műsorára. A Jóbarátok megálmodói, David Crane és Martha Kauffman óriási kockázatot vállaltak, mert az is benne volt a pakliban, hogy ha a CBS sorozata beindul, akkor az első évad közepén le kell cserélniük Anistont. De a merész húzás bejött, Aniston végül maradhatott, a többi pedig tévétörténelem.

A Jóbarátok főszereplői mind világsztárok lettek, viszont a mozi világában csak kevesen tudtak maradandót alkotni. Courteney Cox leginkább a Sikoly franchise révén hódította meg a filmvásznat, a többieknek csak kisebb sikerek és szerepek jutottak.

Jennifer Aniston talán az egyetlen, aki Hollywoodban is gyakran foglalkoztatott, sikeres színész lett. A Gyilkos kobold kínos élményét feledtetve olyan népszerű filmekben láthattuk, mint a Minden6ó Jim Carreyvel, a Szakíts, ha bírsz Vince Vaughnnal, a Kelléfeleség Adam Sandlerrel, vagy a Gyagyás gyilkosság ugyancsak Sandler társaságában.

Néhány plusz érdekesség a sztárról, amiket nem biztos, hogy tudsz:

Jennifer volt Ellen DeGeneres talk showjának első és utolsó vendége.

A South Park egyik epizódjában is feltűnt: ő volt Mrs. Stevens, a kórusvezető hangja.

Jennifer a magánéletével is rendszeresen bekerült a sajtóba. Híres lovagjai között volt Paul Rudd, Vince Vaughn és persze férjei, Brad Pitt és Justin Theroux. Jen egy interjúban azt mondta, jobban szeret kapcsolatban lenni, mint házasságban.

A Jóbarátokban nyújtott alakításáért nyert Golden Globe, Primetime Emmy és SAG díjat is. Ez talán kevesekben maradt így meg, de igen, ilyen komoly díjakat kapott a sorozatban való színvonalas munkájáért.

Ő Courteney Cox és David Arquette Coco nevű lányának a keresztanyja.

Brad Prittel egy vakrandin találkozott. A házasságuk alatt a nevét hivatalosan Jennifer Pittre változtatta. A sajtóban elterjedt az a vélekedés, hogy azért hagyta el őt Pitt, mert Jen nem akart gyereket. Az igazság ennél szomorúbb, Aniston szeretett volna gyereket, de sajnos nem lehetett neki.

Felmerült a neve a Titanic női főszerepére is, amit érdekes végig gondolni, vajon az a változat mennyire tért volna el az általunk már ismert filmtől.

2012-ben csillagot kapott a Hollywood Boulevardon, ami azért fontos tény, mert főleg komikus színésznőként gondolunk rá, pedig már többszörösen bebizonyította, hogy drámai szerepekben is magas színvonalat tud hozni.

Néhány nappal ezelőtt Aniston ismét bekerült a hírekbe, mivel régi partnerével David Schwimmerrel szerepeltek egy Uber reklámban. Jó élmény a párost újra együtt látni a képernyőn.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk