Két vonat gyorsul, a többi járat lassul a Szeged-Budapest vonalon
Két vonat gyorsabb közlekedése miatt a járatok többsége lassabban jár majd Szeged és Budapest között, a december közepétől érvényes új menetrend szerint. A Közlekedő Tömeg Egyesület és a Magyar Közlekedési Klub szerint ezzel szétverik a már bevált közlekedést a szegedi vonalon, így az utasok többsége lassabban juthat célba.
Pongrácz Gergely a Magyar Közlekedési Klub munkatársa szerint: "Lesz napi kettő darab olyan vonat, ami nem áll meg a Nyugati és Szeged között. Ezzel gyorsítani szeretnék ezt a vonalat. Ez a két vonat ténylegesen gyorsabban is fog leérni, de cserébe mivel ez egy egyvágányú pálya Ceglédtől lefele, ezért az ottani vonatok, amik jönnek szembe, félre kell, hogy álljanak".
Ezért ezek a járatok lassabban közlekednek majd, mint eddig.
A két Inter City 18 perccel lesz gyorsabb, az összes többi vonat viszont 11-12 perccel lassabb. A járatok 80 százaléka tehát hosszabb menetidővel közlekedik majd.
A civilek szerint nem csak a menetidővel, hanem a vonat csatlakozásokkal is gond lesz a szegedi vonalon. Szerintük Cegléden, Kecskeméten és Kiskunfélegyházán nem érik majd el az utasok a csatlakozást, és 50 percet kell majd várniuk az átszállásra.
A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint idővel kiderül majd, hogy az illetékes minisztériummal közösen készített új menetrend tetszik-e majd az utasoknak.
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató szerint Nyugat-Európában sem állnak meg két nagyváros között a vonatok, ahol a menetidő fontos és az, hogy két desztináció között biztosítsék a szolgáltatást.
Úgy gondolja, hogy ez egy jó próba és meg kell nézni, hogy a jövőben ez az utasoknak a tetszését elnyeri-e és a piaci szempontból lesz-e elég utas ezen a járaton. Szerinte ez egy izgalmas próbálkozás. Az új menetrenddel több vonalon is jobb szolgáltatást tudnak nyújtani - véli. Pécsre és Zalaegerszegre csaknem negyed- és fél órával rövidebb lesz majd az út, a váci és esztergomi vonalon is bővült a vasúttársaság kínálata.
VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója