Profi vállalkozókká képeznek ki rászoruló gyerekeket ingyenes nyári táborokban
Mi az az árbevétel, mi a költség, mit jelent a nyereség? Az egy hetes ingyenes táborokban 8-13 éves rászoruló gyerekeknek tanítják meg ezeket a fogalmakat, és azt is, mit jelent egyáltalán vállalkozónak lenni. A non-profit Bridge Budapest, és a gyerekeknek többek között kódolást és robotépítést is tanító Logiscool együttműködésével indított programban idén nyáron először már országszerte kétszáz kicsinek szervezik meg ezeket a táborokat, ahol egyetemisták tanítják meg nekik a sikeres vállalkozásépítés receptjét, csapatmunkában, játékosan.
A kisebbeket csokigyárossá, a nagyobbakat játékgyárossá "képezik ki". A táborvezetők szerint a gyerekek tele vannak ötlettel és kreativitással, de többnyire úgy teszik be a lábukat ezekbe a táborokba, hogy azt sem tudják, mi az a vállalkozás.
A végén viszont tisztában lesznek a csapatmunka, a reklám, a marketing, a költségtervezés fogalmaival, és ettől természetesen az önbizalmuk is megnő. Hiszen - ha csak egy hétre, és játékosan is - de belecsöppennek egy olyan világba, ami számukra, ha felnőnek, valóság lesz.
Az ilyen kezdeményezések fontosabbak, mint gondolnánk:
a munkaerőpiaci előrejelzések szerint tíz óvodás, kisiskolás gyerekből hét olyan állásban fog dolgozni, ami ma még nem is létezik.
A robotizáció és az automatizálódás előretörésével párhuzamosan csökken a hagyományos munkahelyen dolgozók száma is: 2030-ra a vállalkozó és a szabadúszó munkaforma lesz a jellemzőbb világszerte.




Tavaly az őszi szünetben Budapesten már volt ilyen tábor, az erről szóló videót itt nézheted meg:
Bridge Bizniscool - Élményalapú vállalkozási műhely gyerekeknek from Bridge Budapest on Vimeo.