A hét autója: Volvo V60 T6 R-Design
A Volvo V60 nem számít újdonságnak, hiszen a modell frissített változatát 2013-ban mutatta be a svéd márka. Éppen ezért szerkesztőségünknél sem új e modell, járt már nálunk korábban is a kombi. De a V60 az az autó, amibe bármikor szívesen beleül az ember, főleg, ha elhangzik a varázsszó: az új fejlesztésű T6-ossal, azaz a legerősebb benzinmotorral próbálhatjuk a kocsit.
Amikor kombi autókról beszélgetünk, akaratlanul előjön sokak ellenérzete a nagy csomagtartós modellekkel kapcsolatosan, pedig egyre több a formás példány a piacon. Ha szemezgetni kívánnánk ezek közül, említhetnénk a 3-as és 5-ös BMW-t, az Alfa 159-et, a Honda Accord kombit, az Octavia RS-t, illetve még számos egyéb kocsit, köztük természetesen tesztünk alanyát, a V60-at is. A korábbi találkozásunk során már sok szó esett a V60 kívánatos formájáról, ám ezúttal sikerült tovább fokozni az élményt: a kocsihoz rendelt R-Design csomag, a vadítóan piros kaszni még inkább sportosságot sugall, az áramvonalasan csapott alkatból sugárzik a dinamika. Nagyot dob az összhatáson a 19 colos ezüst-fekete felni és az ezüstre fújt visszapillantó is.
Az utastérben nincs sok újdonság az egy éve nálunk járt példányhoz képest, mindössze az R-Design ülések és a sportkormány utal arra, hogy nem egy alapváltozatban ülünk. A beltér ergonómiája kiváló, az anyaghasználat pedig magas minőségű. A műszerfalat három beállítási módban használhatjuk: a borostyánsárga háttérvilágítással rendelkező „Elegance” változat hagyományos, nyugodt légkört teremt, az „ECO” mód zöld háttérvilágítással, és a gazdaságosságot mérő műszerrel a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet. A vörös színű „Performance” variáns a sportos hangulatért felelős: középen fordulatszámmérő helyettesíti az Elegance és Eco változatok sebességmérőjét.
A jármű sebessége a kijelző közepén, digitálisan jelenik meg. A jobb oldali kijelző teljesítménymérőt tartalmaz. Ez a mérőeszköz tájékoztatja a sofőrt arról, hogy mekkora az adott pillanatban felhasznált teljesítmény. A fedélzeti számítógép használata első körben kissé szokatlan, de ésszerű, így egy pici odafigyeléssel hamar kiismerjük magunkat a rendszerben.
Helykínálat tekintetében nem érheti panasz az autót, öt utassal is kényelmes társ a V60. A csomagtér a kategóriájában a kisebbek közé sorolható, a 430 literes méret igencsak elmarad a versenytársakétól. Ennek ellenére jól pakolható a raktér, ráadásul ledöntött ülésekkel 1241 literesre bővíthetjük azt.
Nem mehetünk el szó nélkül az asszisztens rendszerek mellett, tesztautónkban az összes biztonságtechnikai megoldás megtalálható volt. Kifejezetten hasznos például a City Safety koccanás gátló rendszer, ami a belvárosi araszolás közben segít elkerülni a kisebb összecsúszásokat. Ez a lézeralapú technológia 50 km/h sebességig érzékeli a küszöbön álló ütközést. Először a City Safety rendszer előkészíti a fékeket, hogy gyorsabban reagáljanak a fékpedál megnyomására, ha pedig elfelejtünk fékezni, akkor a City Safety magától hozza működésbe hozza a fékeket, és leveszi a gázt, hogy csökkentse az ütközés hatását.
Sőt, ha autónk és az előttünk haladó jármű közti sebességkülönbség 15 km/h-nál kisebb, akkor a City Safety meg is tudja akadályozni az ütközést. Emellett rendelhetünk adaptív tempomatot, elalvásra figyelmeztető rendszert, sávtartó asszisztenst, automatikus távolsági fényszórót, közlekedési jelzőtáblákat felismerő rendszert, holttér-figyelőt és a kitolatást segítő funkciót is.
Ahogy említettük, a kocsi igazi újdonságát a T6-os motor jelentette, amely megjelölés eltér a korábbitól. Régen ugyanis a hengerek mennyiségét mutatta a szám a T betű mögött, mára viszont egyszerűen növekvő számsorrenddel jelzi a Volvo az adott motor erősségét. A T6 a legnagyobb a sorban, ergo ez a legerősebb a palettán. A kínálatban egyébként 4 benzin és 4 dízelmotor található, melynek csúcsát a 306 lóerős benzines jelenti.
A nyolcsebességes automata váltóval kapható erőforrás 400 Nm-es nyomatékot tud, ami igencsak nagy robbanékonyságot kölcsönöz az autónak, még úgy is, hogy ezt az erőt kizárólag az első kerekekre fejti ki a 4-hengeres motor.
A kocsi erejéről mindent elárul, hogy mindössze 6 másodperc kell neki ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás sebességet.
Hamarosan érkezik majd ennek a négykerék-hajtású változata is, no az lesz majd az igazi kombináció. Az automata váltó egyébként kiváló partner az autózásban, nem találni kivetnivalót a működésében, s bár iparkodik alacsonyan tartani a fordulatot, a fogyasztásunkat így is nehéz leszorítani 12 liter alá. A kocsi rugózása igencsak feszes, ami kell is, ha dinamikus autózásra vágyunk.
A Volvo V60 8,6 millió forintért kapható legolcsóbban, a T6-os motorral szerelt változat ennél 3 millió forinttal kerül többe, az R-Design csomag pedig egy újabb millióval növeli a költségeket. Tesztautónk ennél is drágább volt, a számtalan extrának köszönhetően 16,7 millió forintnál is többe került az adott konfiguráció.
Hengerűrtartalom: 1969 cm3
Teljesítmény: 225 kW (306 LE)/5700
Nyomaték: 400 Nm/2100-4800
Széndioxid kibocsátás: 157 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,0 s
Végsebesség: 230 km/h
Tesztfogyasztás: 12,3 l/100 km
A modell alapára: 8.600.000 Ft
Tesztautó ára: 16.770.000 Ft
Ha te is kipróbálnád ezt az autót, nyomj egy lájkot!