A hét autója: az új Renault Twingo
Az autó hazánkban státusszimbólum. Persze ezzel a kijelentéssel lehet vitatkozni, de úgy gondolom, sokaknak az számít, hogy drágának tűnő, nagy autóval közlekedjenek - még akkor is, ha a kocsi akár 10-15 évnél is idősebb. Ezt támasztja alá a külföldről beáramló roncsok aránya is: a négykerekűek 60 százaléka - évente közel 60.000 autó - tíz évnél idősebb, s jellemzően a felső-középkategóriába tartoznak.
Ezzel szemben a nyugat-európai nagyvárosokat járva azonnal feltűnik, hogy mennyire más a mentalitás: ott ugyanis jóval nagyobb százalékban láthatóak városi kisautók. Ha belegondolunk, ez a racionális választás, hiszen a kis méret az autóknál igencsak előnyös: könnyen manőverezünk, egyszerűen parkolunk s emellett a kocsink jó esetben még keveset is fogyaszt. Ráadásul olcsóbban is kaphatóak e modellek, így az öreg, nagy autó helyett, akár 5-10 évvel fiatalabb kocsival közlekedhetünk, ami környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból sem mindegy. De, hogy miért is hozom szóba ezt a témát? E héten a megújult Renault Twingo járt nálunk, amellyel élmény volt a városi közlekedés.
Az első Twingo 1992-ben jelent meg, formája miatt jellegzetes szereplője volt a forgalomnak. A második generáció ennél jóval szürkébbre sikerült, a 2007-ben bemutatott modell nem igazán vált karakteres autóvá. A tavaly bemutatott harmadik generáció azonban ismét egyedi lett, a gömbölyded forma igencsak kedvelhető. A vizuális hatás alapján azt mondaná az ember, hogy a kocsi kisebb lett elődéhez képest, erre azonban a méretadatok rácáfolnak: majd 10 centivel nőtt az autó tengelytávolsága és a magassága, míg a hossza minimálisan csökkent.
Az új Twingo hétféle, vidám, fiatalos színben kapható, a megjelenést különböző matricázásokkal, eltérő színre fújt visszapillantó tükörrel, valamint dizájnos felnikkel dobhatjuk fel. Ezzel párhuzamosan a belső tér is variálható, három színösszeállítás közül válogathatunk. Az anyaghasználat nem kiugró, azonban panaszra nincs okunk, ráadásul a bohókás, színes belső térnek köszönhetően nagyon vidám hangulat ragad el minket. A műszerfal igencsak egyszerű, de ügyes megoldásokat rejt. Felszereltségi szinttől függően akár 7 colos érintőképernyő is jár a kocsival, alapesetben egyszerű rádió és telefontartó található a középkonzolon.
Az utastér helykínálata szintén nőtt az elődhöz képest, ami alapvetően annak köszönhető, hogy a motor az orrból a hátsó ülés alá költözött. Emiatt azonban a csomagtér mérete igencsak lecsökkent: mindössze 219 liternyi helyet pakolhatunk meg, ami néha még a bevásárló kosárnak sem elég. A farmotor miatt azonban az autó különösen jól manőverezhető, a kerekek szinte 90 fokban forgathatóak, ez a parkolást és a városi közlekedést igencsak megkönnyíti. A motorelhelyezés hátrányát télen érezzük egyedül, a kocsi utastere nagyon lassan melegszik hideg időben.
A Twingo két motorral válaszható: egyrészt egy 1.0 literes szívó, másrészt egy 900 köbcentis turbós benzines található a palettán. Az előbbi 70, az utóbbi pedig 90 lóerős, ezek közül a teszthét során az erősebbiket vezettük. A kis kasznit nagyon meggyőző lendülettel mozgatja az erőforrás, s főleg abban a tartományban mozog fürgén, amire a városi közlekedés során van szükség. Városon kívül, nagyobb tempónál már komótosabban gyorsul az autó, de ez érthető is, hiszen a Twingo igazi terepe a belváros. A kocsi fogyasztása meglepően magas volt, 7 liter körül autóztunk az egy hét során, bár hozzáteszem, hogy inkább pörgős vezetés jellemezte az együtt töltött hét napot.
Az új Twingo három felszereltségi szinten kapható, de ezek kizárólag az egyliteres erőforrással kérhetőek, a turbó motoros változat speciális felszereltséget tartogat. A belépő Life modell 2.590.000 forintért hozható el, a 900 köbcentis változat ennél egymillió forinttal kerül többe. S ugyan tényleg remek tulajdonságokkal bír e motor, nem biztos, hogy ér egymillió forinttal többet. Azt azonban érdemes leszögezni, hogy
a harmadik generációs Twingo remekül sikerült, s kiváló alternatívát nyújt a városi közlekedésre.
Sokkal jobbat, mint egy 10-15 éves, luxusnak tűnő roncsautó.
• Hengerűrtartalom: 898 cm3
• Teljesítmény: 66 kW (90 LE)/5500
• Nyomaték: 135 Nm/2500
• Széndioxid kibocsátás: 99 g/km
• Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
• Végsebesség: 165 km/h
• Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
• A modell alapára: 2.590.000 Ft
• Tesztautó ára: 3.500.000 Ft
Ha szívesen kipróbálnád, nyomj egy lájkot!