KULT

17 előadó dolgozta fel Bródy János egy-egy slágerét – így készült a születésnapi meglepetésalbum

A földön járj című lemezt Kirschner Péter álmodta meg, olyan nagy neveket kért fel a közreműködésre, mint Palya Bea, a Junkies, Másik János, vagy a Vad Fruttik.


Nem mindennapi ajándékot kapott Bródy János a 76. születésnapjára: zenekarának vezetője és gitárosa lepte meg egy feldolgozáslemezzel, amelyen nem kevesebb, mint 17 előadó értelmezte újra a slágereit. Az albumon olyan legendás dalok szerepelnek, mint a Földvár felé félúton, a Mit tehetnék érted, Az Utcán, a Mr. Alkohol, vagy a Miért hagytuk, hogy így legyen.

A rögzítésért, keverésért és a produceri teendőkért egyaránt felelő Kirschner Péter az alábbiakban dalról dalra mesél arról, kivel hogy zajlott a közös munka.

A teljes lemezt a Spotify-on IDE KATTINTVA lehet meghallgatni.

01. Palya Bea – Mama kérlek

Hosszasan, napokig chateltünk a dalról előzetesen, ki mit gondol róla, az alakult ki, hogy Bea – ahogyan már korábban is volt ez így – rám bízta, hogy készítsek egy zenei alapot, amit össze is raktam akusztikus gitárral, elektromos gitárral, ütőshangszerekkel. Bea aztán egy napos délutánon kijött hozzám és gyönyörűségesen felénekelte a dalt.

Nagyon szép szellemi együttlétben dolgoztunk néhány órát és kicsit mindketten elpityeredtünk rajta, annyira szép volt az egész, és annyira megéreztük a vers sorait. Egy másik alkalommal Szokolay Dongó Balázs jött el, furulyával feldíszítette az addigra már szépen letisztult hangszerelést és a pontot az i-re Kovács A Máté tette fel cajonnal és djembével. Külön érdekessége a felvételnek, hogy a Kaláka hőse, Radványi Balázs köcsögduda hangmintáját is használtam a végső mixben.

02. Kardos-Horváth János – A Földön járj

Kisbusszal jött az aranyos, a térdén tapsolt, gitáron kopogott, lábbal topogott a mikrofonba és kibújt belőle az indián is, amikor a vokálokat énekelte fel. Egy nagyon jó hangulatú nap volt ez. Elektromos gitárral egy rövid szóló erejéig, és kevéske akusztikus dobbal, hangmintákkal vokálokkal egészítettem ki a felvételt. Annyira megtetszett Janónak ez a közös munka, hogy a következő Kaukázus lemezen három dalt is rám bízott, hogy az első hangtól az utolsóig öltöztessem fel őket gitárral, síppal, dobbal nádihegedűvel. (Lucky Lakatok, Lazaegerszeg, Ellopott órák)

03. Dorogi Péter – Földvár felé félúton

Péter egy egész napot töltött nálam, főztem is, mindent feljátszott és felénekelt a tőle megszokott alapossággal, majd otthonról basszusokat és dobmintákat küldött, de úgy döntöttünk, hogy felkérjük Tóth Marcit, a Bródy János zenekar dobosát, hogy a dobgrooveokat játssza fel „analóg” és ez nagyon jól sikerült :)

04. Ricsárdgír – Mit tehetnék érted

Paál (Szintis) Laci és Márton Dani készítették el otthon a felvételt, amit aztán keverésre és maszterelésre küldtek el nekem. A legnagyobb kihívást az okozta, hogy az én analóg akusztikus mixekhez szokott agyam felvegye a tempót az abszolút digitális dadaista diszkóval, de végül sikerült, sőt...

05. Klasszik Lasszó – Mondd, hogy nem haragszol rám

A Vitáris Iván és Schoblocher Barbara által gründolt irodalmat zenével mixelő társulat egy hatalmas Fender zongorával állt elő – ezt a lehető legautentikusabban bedugtuk egy fender gitáralapba és bemikrofonoztuk. Sárkány Berci cajonja és Pénzes Máté moog játéka a létező legmagasabbra teszi a lécet. Vokálon nem kisebb személyiségek működtek közre, mint Kemény Zsófi és Czinki Ferenc.

06. Ónodi Eszter & the Open Pub – Tangó LeMondó

Eszterrel közös zenekarunk állandó repertoárjába is bekerült ez a feldolgozás. A stúdiófelvételen dobro fémtárcsás gitárt használtam, és ez Jason Szeifert Bálint (Mörk) bőgőjátékával együtt nagyon izgalmas hangzást ad a dalnak.

07. Herself+Szcuka Panka – Én várok még rád

A Bródy zenekar zongoristája, Bakos Zita készítette a feldolgozást, és az egészen elképesztő Szczuka Pankát kérték fel a női vokál eléneklésére. A digitális és akusztikus hangszereket is felvonultató zenekar a szintetikus alapokat az én stúdiómban egészítette ki analóg felvételekkel, elektromos gitár, dob, basszusgitár, vokálok. A dalhoz gyönyörű klip is készült.

08. Müller Péter Sziámi AndFriends – Miért hagytuk, hogy így legyen

A hangszerelést én készítettem, ahogyan a felvételeket és a mixet is, bár Sziámi Péter nagyon sok hangszerelési ötlettel járult hozzá a munkához. Nem mindenki tudja, de a jelenlegi Sziámi AndFriends tagságból négyen a Bródy zenekarban is tagok vagyunk.

09. Besh o droM – 1911

Pettik Ádám barátommal nagyon sokat beszélgettünk az albumról és az általuk választott dalról is , amit végül több országban külön tartózkodva vettek fel és küldtek nekem maszterelésre. Általában elmondható, hogy az album minden résztvevője a saját hangvételére formázta az eredeti Bródy dalt, de ez különösen igaz a Besh o droM-ra akik egy hihetetlenül lendületes felvételt küldtek be a közösbe.

10. Esti Kornél - Good bye London

Az Esti Kornél zenekar mindig is a szívem csücske volt, az Éjszaka van című lemezüket én vettem fel és még akkor szoktak rá a csirke currymre, amit most is főztem nekik. Kijöttek hozzám mindahányan és nagyon szeretetteljes hangulatban vettük fel a dalukat, az egész zenekar egy emberként vett részt a munkákban. Az Esti Kornél – féle Good bye London egészen különös melankóliát ad az egyébként egyáltalán nem szomorkás szövegnek – sosem gondoltam, hogy ezt a dalt lehet majd ennyire szomorkásan is értelmezni.

11. Vad Fruttik – Elmúlt az éjjel

Likó Marci régi barát és ő volt az első, aki igent mondott a felkérésre, talán ha 10 másodperc kellett neki hozzá és azonnal írta azt is, hogy melyik dalt szeretné. Sokat beszélgettünk ezután az egészről és végül egy egészen fantasztikus mixet küldött, amit már csak maszterelni kellett annak érdekében, hogy besimuljon a lemez egységes hangzásába. A dalt félig-meddig lofi körülmények között vették fel, a dobot például a konyhában és az éneket a laptop mikrofonjába, de talán éppen emiatt is lett a track annyira lenyűgöző.

12. Junkies – Jelbeszéd

A Junkies tagjai régi barátaim, személyesen mindenki, kevés kedvesebb embert ismerek az elvetemült punk külső mögött rejtőző Barbaró Attilánál, de Keresztes Viktor és az ő kétezer halálpontos ütés/másodperces dobolása sem semmi, nem beszélve Szekeres Andrisról, aki régi harcostárs, sok szépet és jót követtünk már el együtt és remélem, még fogunk is. A zenekar testületileg vonult fel a Lily Stúdióban és egy nagyon hangos egésznapos csörömpöléssel rögzítettük az dalt és azzal a lendülettel még két másik Junkies dal dobsávjait is. Andris törött lábú madárka volt éppen, mikor nálam jártak, derékig gipszben tolta a rokkot.

13. „Bródy Ladies” – Kárpátiék lánya

A nevet (menedzs)Mentler Krisztina jóváhagyásával kapta a Bródy zenekar három hölgytagja, Tóth Dóra Lilla, Baka Rebeka és Bakos Zita által alkotott formáció, akik mögött a Bródy zenekar többi tagjai állnak, teljes létszámban. A felvétel alapjai Bródy János 2021. október 23-i Kongresszusi Központban rendezett koncerten készültek, ahol a jelzett formáció a három lánnyal adta elő az általam újragondolt dalt, János pedig a függöny mögött szurkolt nekünk. Stúdióban aztán kicseréltünk néhány sávot és újragondoltuk a dal szerkezetét is. Így nyerte el végső formáját.

14. Másik János – Az Utcán

A világ legelső, egy zebegényi háztetőn írott magyarnyelvű beatdalát János dolgozta fel, a régi kolléga és barát. Mindketten 25+ évet húztunk le a szépemlékű Európa Kiadóban, de más formációkban is dolgoztunk együtt, manapság pedig János sűrűn megfordul a Sziámi AndFriends házatáján is, velünk tartott például a fantasztikusan sikerült Müpa Szimfonikus koncertünkön is. János balatonfelvidéki remetelakának mélyén vette fel a tracket, azután átküldte hozzám és én kevertem, masztereltem. Vettünk fel hozzá apróságokat nálam és egy délután alatt meg is voltunk az egésszel.

15. Csillagfröccs / Louisiana Double - Mr. Alkohol

Az akusztikus formáció a Balogh Eszter vezette Csillagkórus és a Rackajam tagjaiból (Pintér Zsolt és Apáti Ádám) állt össze kifejezetten erre az alkalomra. Ez a dal már a lemez megjelenése előtt kikerült a Youtube-ra, így megtudhattam róla az ünnepelt véleményét is, aki nagyon szerette a felvételt. Érdekesség, hogy ebben a dalban én magam dobolok a dobfelszerelésen.

16. Nunki Bay Starship – Virágok tengere

Az eredeti dal kifejezetten pszichedelikus jellegét még erősebben domborító feldolgozás felvételei teljes egészében nálam készültek. Tóth Dóra Lilla, aki a Bródy János zenekar hegedűse-vokalistája is egyben, egy nagyon finom, már-már éteri verziót készített.

17. Jávori Fegya és Szinetár Dóra - Hull az eső

Fegyát régóta csodálom és Dórit is nagyon szeretem, fantasztikus művésznek tartom őket. Fegya keze alatt a dal klezmeres hangulatot kapott és ennek a fejleménynek nagyon örültem, és abban bízom, a hallgatók is így lesznek ezzel.

A Fészek Klubban vettük fel a sávokat, kitelepültem kb. egy komplett stúdióval, 4 darab nagymembrános és 2 db kismembrános mikrofonnal vettem fel a zongorát illetve egy U67 csöves és egy egyszerű E 935 sennheiser dinamikus koncertmikrofonnal az éneksávot egy RME Babyface Pro-n keresztül. A dal szomorkás, de mégis kedves hangulata és az alkalmi duó nagyerejű előadása igazán méltóvá tették a felvételt, hogy ezzel a számmal zárjuk le a lemezt és engedjük el a hallgatót további kalandok felé.

Nehézségektől nem mentes, de nagyon örömteli munka volt a lemez elkészítése, az elmúlt évek egyik legnagyobb vállalkozása. Abban a reményben készült, hogy nemcsak János, de a Bródy rajongók, és a lemezen szereplő előadók törzsrajongói is szeretni és hallgatni fogják és így találkozhatnak ezek a világok egymással, az örökké Tini Mester és sok-sok korban alatta „szolgáló” korosztály zenei ízlése keveredhet, ismerkedhet és nyüzsöghet majd egymással...


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk