Vitézy Dávid szerint a MÁV késéseit is vizsgálhatná a kormány, nem csak a légitársaságokét
„Vajon a MÁV-val szemben is indulnak hasonló fogyasztóvédelmi eljárások, miután negatív rekordot döntött a távolsági vonatok pontossága idén nyáron?” – tette fel a kérdést Vitézy Dávid a pénteki kormányinfó utáni posztjában. A korábbi főpolgármester jelölt azután kérdezte erről Guláys Gergelyt, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: addig büntetik a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek.
Vitézy bejegyzésében azt írja, hogy „júniusban már csak az InterCity-k 42 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc)”. Szerinte a vasút esetében elvileg könnyebb is lenne a dolga a magyar államnak, mivel a szolgáltatás megrendelője a közlekedési miniszter, a MÁV működésének minőségi kontrollja pedig 100 százalékban kormányzati felelősség.
„Mielőtt Lázár János ezt is leállította volna, ezért is szerettük volna két éve a BKK fővárosi logikáján létrehozni egy országos közlekedésszervezőt, amely a MÁV-nak adott állami százmilliárdokat csak ellenőrzötten, minőségi ösztönzők és kötbérek, szigorú elvárások mentén biztosította volna, ezzel folyamatos minőségi nyomást helyezve a mindmáig az államszocializmus szervezeti és szolgáltatási logikáján működő magyar vasútra. Ez persze nagyobb munka lenne, mint küldeni néhány tízmilliós fogyasztóvédelmi bírságot a Wizzairnek” – írja a bejegyzésben a közlekedési szakember.
A teljes posztot itt lehet elolvasni: