Szép csendben felkerültek a Lidl termékei egy magyar bevásárló-webshopba, az üzletlánc jogi lépéseket fog tenni az ügyben
Nagy titokban, szinte fű alatt jelent meg a Lidl rengeteg terméke egy magyar fejlesztésű online bevásárló felületen 2024 nyarán – szúrta ki a Pénzcentrum.
A diszkontlánc, az Aldihoz hasonlóan, nem saját webshopot indított, hanem termékei felkerültek a több kiskereskedelmi láncot is képviselő Avokado Online Bevásárlószolgálat platformjára.
Az Avokado hasonlóan működik, mint az Aldi-partner ROKSH: egy olyan bevásárlószolgáltatás, ahol népszerűbb fizikai üzletek termékeit teszik elérhetővé. A Lidl Magyarország állítása szerint azonban az Avokado engedély nélkül használta a Lidl termékeit.
A Lidl Magyarország a Pénzcentrum megkeresésére eljuttatott állásfoglalásában leszögezte:
A Lidl és az Avokado között nincs együttműködés, az Avokado önálló vállalkozásként nyújt szolgáltatást. A Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl-től vásárolnak termékeket, hanem az Avokadotól. Az Avokado így nem tüntetheti fel magát a Lidl partnerének.
Az Avokadon jelenleg a házhozszállítás díja 1290 forint, 24 ezer forint feletti rendelés esetén ingyenes. A szolgáltatást Budapest legtöbb kerületében, valamint néhány agglomerációs településen lehet igénybe venni. Összehasonlításképp, a ROKSH Budapest összes kerületében és több vidéki nagyvárosban is elérhető.
Az Avokado kínálatában széles választékban találhatók Lidl-termékek, a tartós élelmiszerektől a friss pékárukig és fagyasztott élelmiszerekig.
Az Avokado 2022-ben indult, alapítói között van Székács Tibor, az egykori Plus diszkonthálózat és a magyar Aldi vezetője. Nemrég az ED Group Kft., Várkonyi Balázs (Edigital-alapító) és Kelemen Gyula (Várkonyi régi üzlettársa) közös cége részesedést szerzett az online bevásárlóplatformban.
(azaz a Fast-Moving Consumer Goods, a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán). Azonban a piacot jelenleg a cseh Kifli, az angol Tesco, a francia–magyar Auchan, valamint a német Rossmann és DM uralják, és a hasonló modellel működő ROKSH is elmarad az élmezőnytől.
A Lidl az FMCG-piacon is keres új irányokat. Most nyitja első szerszám-mintaboltját: a biatorbágyi outletben lehet majd megvásárolni a Parkside termékeket. A bemutatóüzlet július 11-én 10 órától várja a vásárlókat Biatorbágyon a Premier Outlet területén.