Repedések vannak a felújított orosz metrókocsik alján
A szerelők konstrukciós hiba gyanújára lettek figyelmesek az M3-as metró Kőér utcai telephelyén - erről a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) írt Facebook-oldalán.

Ahogy írják:
„A képen látható egy kb. hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, amely a kocsik alján van elhelyezve a padló alatt. Ez az ún. segédüzemi átalakító (inverter), amely az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül, tehát az ajtóműködtetéstől a szellőzésen és a világításon át az utastájékoztatásig mindent ez lát el energiával. Kiderült, hogy igencsak vékonyka konzolos tartókra lett felszerelve, csak ez nem látszott a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Mostanra viszont a 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedés jelei, mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben...”
Hozzáteszik, a BKV szerelői jelenleg acélhuzalokkal kötik oda a szekrényeket az alvázhoz, ami "sufnituning", de pillanatnyilag nincs más lehetőség, mert az orosz szakemberek a járvány miatt hazautaztak. „Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak” - teszik hozzá.
Mint írják, a BKV garanciális javítást fog kérni, de az időbe telik.

FRISSÍTÉS, 14:30:
A VEKE újabb posztjában kielemez egy képet az inverterről, és azt mondják,
„ez nem megrepedt, ez eltört. Múlt időben és nem tegnap.”
Hozzáteszik: „Két nappal a helyzet általunk történt bemutatása után végül a városvezetés kénytelen volt elismerni a történteket és pontosítottak is, a 222 db kocsiból 92-ben találtak repedést.”
Megjegyzik, a BKV azt a tájékoztatást adta, hogy az érintett kocsikat kivonták a forgalomból. A pályafelújítás miatt ez most nem okoz különösebb kiesést.