Navracsics Tibor szerint egyre több magyar engedheti meg magának, hogy magánrepülőgépekkel kiránduljon
A Dél-Dunántúl a demokratikus átmenet utáni időszak legnagyobb vesztese a magyarországi térségek közül, ezért a cél olyan folyamatok beindítása, amelyek korábban Északkelet-Magyarországon már megindították a gazdasági növekedést, mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter Kaposváron csütörtökön az MTI tudósítása szerint.
Navracsics Tibor a Kaposvár polgármesterével, Szita Károllyal (Fidesz-KDNP) a témában folytatott megbeszélést követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Északkelet-Magyarország a jövedelmeket, a foglalkoztatási statisztikákat és a közlekedési infrastruktúrát tekintve is felzárkózóban van, e lehetőségeket a Baranya, Somogy és Tolna alkotta Dél-Dunántúlnak is meg akarják teremteni.
Ez magában foglalja az olyan, a közlekedési infrastruktúra fejlesztését jelentő beruházásokat, mint például a mohácsi Duna-híd építése, amelytől közvetve a Dél-Dunántúl revitalizálását várják, mondta Navracsics.
A miniszter közölte: bíznak abban, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem kampusza, a térség és a közlekedési infrastruktúra fejlesztése az ipari parkokkal együtt „olyan közös tartományt és kiindulópontot ad a jövőre vonatkozóan”, amelynek eredményeként a Pécs-Kaposvár tengely ismét lendületbe hozza a régiót, így az csatlakozik a gyorsabb ütemben felzárkózó régiókhoz, közelíti, belátható időn belül eléri az uniós átlagot.
Kitért rá, hogy Pécs az 1990 utáni időszakban veszített a gazdasági vonzerejéből, Kaposvár pedig ugyan jól teljesített, de méretéből, fekvéséből adódóan nem tudta „húzni magával” a régiót.
A mostani fejlesztési tervekben kiemelt jelentősége van Kaposvárnak mint ipari, oktatási, felsőoktatási, egészségügyi központnak, s mint olyan nagyvárosnak, amely „fordítókorongként" viselkedhet a Balaton régió viszonylag erős gazdasági térsége és Belső-Somogy között - hangoztatta Navracsics Tibor.
A taszári reptérről azt mondta, a koronavírus-járvány egyik következménye az online kereskedelem részarányának robbanásszerű növekedése. Mivel ez a futárszolgálatok intenzívebb alkalmazásával jár, el tudja képzelni, hogy vármegyénként, régiónként legyen egy-egy olyan légikikötő, amely futárszolgálatoknak lehetővé teszi a fel- és leszállást.
tette hozzá a miniszter.
Navracsics Tibor azt mondta, hogy a repülőterekre nem luxusberuházásokként, hanem a hétköznapi élethez, a „hétköznapi gazdasági hátországhoz” szükséges beruházásokként kell tekinteni.