Mély sárban is próbára tettük a megújult Opel Mokka X-et
Akármennyiszer Magyarországra hívtam barátaim, a beszélgetés vége mindig az volt, hogy "vajon mi, odahaza miért nem hallottunk többet Budapestről, az országotokról? Hiszen olyan gyönyörű." Akármennyiszer elhagyom a fővárosunkat, bennem is mindig az a gondolat jár, hogy miért nem utazom többet idehaza, hiszen olyan sok csodás hely van országunkban.
Ezúttal az Opelnek köszönhetően a Balaton északi partja felé vettük az irányt, ugyanis hazánkban is bemutatkozott az új MOKKA X. Ha már pedig SUV-t teszteltünk, a márka gondoskodott arról, hogy az aszfaltútról letérve, mély sárban is próbára tehessük a kocsit. Az elődöt 2012-ben vezették be, mely új vevőkört tárt fel az Opel előtt, s több mint hatszázezer példányban kelt el Európa-szerte.

A kompakt SUV második generációs modellje már az első pillantásra vagányabbnak tűnik elődjéhez képest, megjelentek rajta ugyanis azok a változtatások, amik az új dizájn irányzattal érkeztek a márkához. Ezt főképp a szárny-alakú hűtőmaszk és a LED nappali menetfény kettős íve szemlélteti. A MOKKA X egy kicsivel szélesebb, szolidabb és maszkulinabb lett, az egész frontot letisztult fémfelületek uralják. Ehhez illik az opcionális LED hátsó lámpák kettős szárnymotívuma. Új színek is megjelentek a kínálatban, így már narancs és vörös fényezéssel is kérhetjük a kocsit.

Előnyére változott az autó utastere is, meghatározó elem az új Opel Astráéhoz igazodó, vízszintesen tagolt műszerfal, az új szórakoztató egység hét- vagy nyolccolos színes érintőképernyőjével, mely sok gombot és kapcsolót vált ki a korábbi műszerfalon.

A letisztult környezetben minden egyszerűen kezelhető és funkcionális. Akárcsak az új Opel Astra, már a piaci bevezetés pillanatától kínálja a MOKKA X is opcióként az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztenst (erről ide kattintva olvashatsz bővebben). Ezzel együtt az IntelliLink rendszer legújabb nemzedékének két változata is megjelenik a kompakt-SUV osztályban, Apple CarPlay vagy Android Auto útján hozva be az okostelefonok világát a járműbe. Az utastér helykínálata nem sokat változott az elődhöz képest, négy felnőtt kényelmes tud utazni a kocsiban, amiben még a csomagjaik is gond nélkül elférnek.

A MOKKA X három benzin (115, 140, 152 Le)- és két dízel (110, 136 Le) motorral kapható, ebből a két erősebbik benzines és a nagyobb dízel kérhető összkerékhajtással, melyben elektromágneses, lamellás tengelykapcsoló osztja el fokozatmentesen a hajtóerőt a menethelyzetnek megfelelően.

Amíg másféle elosztást nem követelnek meg az útviszonyok, rendszerint előre jut a teljes hajtónyomaték, vizes, síkos talajon automatikusan megváltozik az arány, s ugyanez történik, ha kátyún haladunk át vagy jégfoltra fut egy kerék. A tesztút során a Káli-medence gyönyörűséges hegy-völgyes dombjain is próbára tehettünk az SUV-t, mely állta a sarat: a többnapos eső áztatta földúton, mély, tapadós körülmények között is probléma mentesen tudtunk haladni a kijelölt irányba. Az új modellnek tehát egy ilyen útvonal sem jelent gondot a hétköznapi használatban, persze azért durvább terepre, - mint általában az SUV-vel -, ezzel se merészkedjünk.

Több innovációt is bevezet az új MOKKA X-ben az Opel, így például az adaptív első fényszórót, melynek kilenc különféle világítási funkciója van, a városi- és az országúti fénytől a baloldali közlekedésű országokban használatos turista-módig. Az új, megbízható, hosszú élettartamú rendszer gyorsabban alkalmazkodik a pillanatnyi forgalmi és környezeti helyzethez, és ráadásul kevesebb áramot fogyaszt. Bővült és kifinomultabb lett az extrák sora is, kérhetünk táblafelismerőt, távolságtartót, sávtartót, de további komfortot jelent a kulcsnélküli zárrendszer és motorindítás.

Videó az autóról: