„Kurvára meg is halhattam volna” – kiakadtak az F1-es versenyzők azon, hogy a legrosszabbkor ment be a pályára egy daru
Kaotikusra sikerült a Forma-1-es Japán Nagydíj az időjárás miatt. A versenyzők csak két kört tudtak teljesíteni az esős időben, vizes pályán megkezdett futamon, de már ennyi idő alatt is elég sok incidens történt. A ferraris Carlos Sainz megcsúszott és nekiütközött egy reklámtáblának, amely előbb a pályára repült, majd fennakadt Pierre Gasly autóján. A francia versenyzőnek nem ez volt az egyetlen hajmeresztő pillanata a futam kezdetén:
Gasly éppen a daru mellett ment el viszonylag nagy tempóval, nagyon felháborodott ezen:
- mondta a csapatrádióba dühösen.
Nem sokkal ezután megszakították a versenyt, Gasly pedig a boxutcában is hangot adott a felháborodásának.
- mondta a csapatának.
“I could have killed myself, why is there a tractor out there?!” Pierre Gasly is rightly furious #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/Xg2QCahr60
— Sam Sage (@samuelsagef1) October 9, 2022
pierre gasly is FUMING #JapaneseGP pic.twitter.com/dhXdpRGOjY
— ? (@softizzah) October 9, 2022
Nemcsak ő, versenytársai is kiakadtak azon, hogy a daru ilyen körülmények között a pályára ment, amikor az autók még nagy sebességgel köröztek. 2014-ben ugyanis éppen a suzukai versenypályáján, egy hasonló esetben sérült meg súlyosan egy fiatal versenyző, Jules Bianchi úgy, hogy pár hónappal később meg is halt.
- írta meg a véleményét Lando Norris, a McLaren pilótája a Twitteren.
- dühöngött a Red Bull színeiben versenyző Sergio Pérez is.
Még Jules Bianchi édesapja is megszólalt az eset kapcsán.
- írta az Instagramon Philippe Bianchi.
2014-ben hasonló időjárási körülmények között versenyeztek a pilóták, amikor Bianchi tragikus balesete történt. Éppen egy másik, a pályáról kicsúszó versenyző autóját mentették a pályamunkások egy darus traktorral, amikor a fiatal pilóta szintén lesodródott a pálya szélére, és nagy sebességgel a taktornak ütközött. Bianchi olyan súlyos fejsérüléseket szenvedett, hogy hónapokig kómában volt, végül 2015 júliusában meghalt. Azóta a Forma-1-ben még több biztonsági intézkedést vezettek be, és arra is jobban ügyelnek, hogy a sportbírók és járművek, valamint a versenyautók ne veszélyeztethessék egymást, amikor egyszerre vannak a pályán.
A maratoni hosszúságúra nyúlt Japán Nagydíjat végül Max Verstappen nyerte meg jelentős előnnyel, ezzel pedig be is biztosította második világbajnoki címét.