Egy hét alatt közel húszmilliót költött Facebook-hirdetésre Márki-Zay, a Fidesztől messze elmarad így is
A Facebook hirdetéskezelőjének adatai szerint február 10. és 16. között Márki-Zay Péter 19 255 779 forintot költött el posztok reklámozására a platformon. Ezzel összesen már 90 914 053 forintot költött el hasonló célokra. Ezzel pedig hamarosan beéri az eddig legtöbbet költő ellenzéki politikusokat, Dobrev Klárát (100 066 236) és Karácsony Gergelyt (145 020 900) – mutat rá a HVG.
A főpolgármester még miniszterelnök-jelöltsége idején költött el jelentős összegeket arra, hogy kiemelje Facebook-posztjait. A hirdetésekkel azóta sem hagyott fel, ám sokkal kisebb léptékben költ, mint korábban: február 10-e és 16-a között csupán 55 440 forintot szánt hirdetésekre a közösségi oldalon. A DK jelöltje nagyjából egyenletesen költekezik: február tizedike óta az ő oldalán 359 847 forintot váltottak hirdetésekre.
Ha nemcsak a politikusok személyes oldalait nézzük, hanem a pártjukét is, akkor azt láthatjuk, hogy a Márki-Zay mögött álló Mindenki Magyarországa Mozgalom is felpörgette magát. Az elmúlt egy hétben 588 285 forintot szántak reklámokra. Ezzel összesen már 9 284 182 forintból vásároltak hirdetéseket az oldal üzemeltetői.
A Fidesz központi Facebook-oldalán egy hét alatt tízmillió forintot költöttek el – ezzel összesen már 350 milliót. Eközben Orbán Viktor miniszterelnök oldalán 3,5 millió forint ment hirdetésekre. Ha pedig megnézzük a Fidesz megyei, városi, valamint központi Facebook-oldalának összesített költését, akkor egy eszméletelen összeget, 651 milliót kaphatunk.