Brutálisan drága lesz az M6-os utolsó szakasza, 4.5 milliárdba kerül egy kilométere
A Bóly és Ivándárda között hiányzó 20 kilométeres szakasz alapkőletételi ünnepségén Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltánt, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese mondott beszédet - tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Február óta zajlik a munka az M6 autópálya országhatárig tartó szakaszánál. A régészeti feltárások lassan befejeződnek. A nagytömegű földmunkák - humuszleszedés, töltésépítés, bevágás készítés - időszaka következik. Ezek mellett megkezdődik a műtárgyak építéséhez szükséges próbacölöpök építése is.
Korábban már többen értelmetlennek ítélték, és rendkívül drágának találták az új szakasz megépítését, ráadásul az M6-os a legkevésbé kihasznált autópálya Magyarországon. Itt olvashattok egy cikket az autópálya-építés drágulásáról.
Az érintett szakaszon három különszintű csomópont épül, az M6-M60 elválási, a Bóly-Keleti és a Villányi csomópont. Létrejöttükkel olyan környező települések becsatlakozása valósul meg a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például Villány, Töttös, Lippó, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek.

A beruházás 16 műtárgy megépítését tartalmazza, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács MÁV vasútvonalon átvezető híd, a völgyhidak a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak felett. Ezeken felül komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.