Azt kéri a BKK az utasoktól, hogy tépjék szét a reptéri buszra váltott jegyeiket
„Asszem ilyen se volt még: e-mailben várja a széttépett reptéri buszjegyekről készült fotókat a BKK, miután fél éven át árulták a jegyet a nem közlekedő járatra!” - írta néhány napja a Facebookon Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ jelenlegi, és a Budapesti Közlekedési Központ egykori vezérigazgatója.
Az ügy előzménye, hogy a BKK automatáiban sokáig lehetett jegyet vásárolni a 100E Repülőtéri járatra, ami a koronavírus okozta drasztikus légiközlekedési ritkítások miatt nem is járt.
A társaság most az kéri, hogy aki vett jegyet az ideiglenesen nem létező járatra, a következőt tegye vele:
ketté kell tépnie a visszatérítendő 100E Repülőtéri vonaljegyet, figyelve arra, hogy a jegyen lévő sorszám látható maradjon;
a két jegydarabot egymás mellé helyezve, de egymástól jól elkülönítve kell lefotózni;
ha a jegy első oldalán valamiért nem látható a sorszám, akkor a jegy hátoldalán levő sorszámot is le kell fényképezni;
a fotót csatolni kell a [email protected] címre küldött kérelemhez.
Sem a közlekedési szakértő, sem a kommentelő utazóközönség nem pontosan érti, hogy mi szükség az amúgy is érvénytelen jegyek kettétépésére és a furcsa kirakózásra.
A visszafizetés egyébként a BKK információi szerint a következőképpen működik:
haa a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg készpénzzel fizették ki, akkor a BKK-nak küldött levélben fel kell tüntetni
- a bankszámlaszámot, amelyre a visszaigényelt összeget kérik;
- a bankszámlatulajdonos nevét és címét;
- külföldre utalás esetén pedig a fentiek mellett az IBAN számot, a SWIFT kódot illetve a fogadó bank nevét és címét is.
A felsorolt adatok hiányában a BKK sajnos nem tudja visszautalni az igényelt összeget.
Ha a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg bankkártyával fizették ki, akkor a levélben meg kell adni
- a bankkártya utolsó 4 számjegyét,
- digitális kártya esetében pedig a digitális kártya számát.
- Erre azért van szükség, hogy ne lehessen a jeggyel visszaélni és az összeg mindenképp a jogos tulajdonosához, azaz arra a bankkártyára érkezzen vissza, amelyikkel eredetileg megvásárolták.
Az üggyel kapcsolatban kerestük a BKK sajtóosztályát, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.