A szárnyakban fognak ülni az utasok a KLM új, környezetkímélő repülőgépében
Kedvező aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően azonban jóval hatékonyabb lesz az üzemanyag-fogyasztása, például azért, mert jelentősen könnyebb is lesz, mint a mostani, hasonló méretű gépek. A számítások szerint 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ majd el egy út során.
"A légiközlekedés a globális széndioxid-kibocsátás 2,5 százalékáért felelős, és ez csak nő. Mindannyiunk érdeke, hogy minél fenntarthatóbb megoldásokat találjunk" - írta közleményében a KLM vezérigazgatója.
A repülőgép makettje várhatóan szeptemberre elkészül, az egyik legérdekesebb részét - a szárnyakba épített utastér belsejét - pedig méretarányosan felépítik, és októberben, a KLM 100. születésnapi ünnepségén mutatják be a nagyközönségnek.
A gép annyira más lesz, mint a többi, hogy valóban az utasszállítók generációváltását hozhatja el, de addig még nagyon sok munka és tesztelés vár a mérnökökre. A tervek szerint az első, utasokkal teli "Repülő V" a 2040-es években emelkedhet először a levegőbe.
Intended to improve the sustainability of air travel, the Flying-V is conceived by Justus Benad, then a student at the Technical University of Berlin, and developed by researchers at Delft University of Technology in the Netherlands. https://t.co/UEtQJmHBMm
— CNN Philippines (@cnnphilippines) June 4, 2019
'Flying-V' plane named after a GUITAR burns 20 per cent less fuel than normal crafts https://t.co/dNxlBlhvzI
— Daily Mail Online (@MailOnline) June 3, 2019