A BMW, amibe szerelmes leszel, és nem csak a légfrissítője miatt
Az első benyomás fontos. Legyen szó bármiről. Az alapján ítélni persze nem szabad, de kétségtelen, hogy befolyásol minket. Igaz ez az autókra is. Az első benyomás fontos. Persze ez is ízlés kérdése, mindenkit más és más fog meg egy adott modellben. Egy fényszóró, egy morcosra húzott légbeömlő, egy formás küszöb vagy légterelő, egy nagyméretű felni. Vagy az autó illata.

Gyönyörű a kocsi, nem kétség, talán minden idők eddigi legszebb ötöse. Igazából nehéz fogást találni rajta. Jó ránézni, bármilyen szögből rendkívül formás a gép, nem túl hivalkodó, viszont igazán sportos, és emellett elegáns vonásokkal is bír. Ráadásul 100 kilóval csökkent az össztömeg, és a légellenállási tényező is javult. Fura, de ezúttal nem a felsorolt jegyeknek köszönhetően vésődött be az 5-ös, hanem az utastér parfümillatának köszönhetően. Minden indításkor jött a tavaszias légbefúvás, és menet közben is érezhető volt a BMW levegőfrissítője, amit egyszerűen annyira eltalálták a mérnökök, hogy rövid idő alatt függővé váltam.

Ehhez kellett természetesen a finom bőrökkel ellátott utastér, a számtalan dimenzióba állítható vezetőülés, és a kellemes fogású kapcsolók, melyek elhelyezése a megszokott BMW-s sablont követik. A kormány jó fogású, a kocsi minden mozdulatra precízen reagál. A műszerfal digitális, és gyönyörű grafikájú, a hibridben a hajtás típustól, és a menetdinamika szabályozótól függően mindig történik valami a kijelzőn.

A középkonzol tetején a nagy felbontású, 10 colos képernyő segítségével állíthatjuk a jármű funkcióit, itt szabályozhatjuk a navit, a telefon szolgáltatásokat és a szórakoztató lehetőségeket. A váltó mellett található a rendszer kezelőgombja, de emellett a képernyő érintésével és hangutasításokkal is kezelhetjük a menürendszert. Ami elsőre kicsit bonyolultnak is tűnhet, de pár óra közös autózás után már a kisujjunkban lesz.

Az új 5-ösbe már gesztusvezérlés is rendelhető, amelynek köszönhetően az operációs rendszer adott funkciói apró kézmozdulatokkal is utasíthatóak. Zseniális megoldás továbbá a „Surround View and 3D View” funkció, ami segítségével madártávlatból, háromdimenziós térben láthatjuk a kocsi minden oldalát és a jármű körüli forgalom élőképét. Itt mutatkozott be a „Remote 3D View” funkció is, amelynek köszönhetően az ügyfelek már okostelefonjukon keresztül is figyelemmel követhetik a leparkolt 5-ös BMW környezetét, bárhol álljon is az autó.

A helykínálat érzetre nagyobb az elődhöz képest, a hibrid csomagtartója 410 literes, és sík, hosszan benyúló rakodófelületet kínál. A hátsó üléssor alatt található a hibrid modell aksija, a lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátor 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes, amely hagyományos háztartási aljzatról öt óra alatt teljesen feltölthető. Az otthoni töltési időt akár három órára is csökkenthetjük, ha a BMW i Wallbox falitöltőjét használjuk.

Az új 5-ös BMW piaci bevezetésekor a motorpalettára kétféle benzines és szintén kétféle dízel erőforrás került fel, amelyek hátsókerék-hajtás mellett összkerékhajtással is felszerelhetők. Ezeket követte a Plug-In hibrid verzió, ahol egy kétliteres benzinmotor mellé kapcsolódik be az eDrive hajtáslánc. Az elektromos motor már álló helyzetből is 113 lóerős maximális teljesítményre és 250 Nm csúcsnyomatékra képes, a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor pedig 184 lóerőt és 320 Nm forgatónyomatékot állít elő, a rendszer pedig összesen 252 lóerőt és 420 Nm-es nyomatékot tud. A kocsi 6,2 másodperc alatt futja a százas sprintet, s az élmény alapvetően pont olyan jó, mint, amit ez az eredmény sugall. Az 530e egyetlen feltöltéssel a gyakorlatban 30 kilométert tud megtenni, és akár 140 km/órás sebességgel is képes haladni. Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás egyaránt a hátsó tengelyt hajtja, már az alapfelszereltség részeként a nyolcsebességes Steptronic automataváltón keresztül, amely kifejezetten finoman dolgozik.

A vezetési élmény a menetdinamikai kapcsolóval szabályozható, három funkció közül választhatunk. A plug-in hibrid változat esetében további opcióink is akadnak: Auto eDrive beállítás esetén a rendszer a lehető legoptimálisabb szempontok szerint működteti együtt a belsőégésű erőforrást és az elektromos motort, akár 90 km/órás sebességig engedélyezve a tisztán elektromos meghajtást. A Max eDrive beállítás esetén kizárólag az elektromos motor hajt, de padlógázra a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásláncba, hogy például egy előzés esetén besegítsen a hajtásba. A Battery Control beállítás pedig lehetővé teszi, hogy a vezető utazás közben mindvégig fenntartsa, vagy akár az előre megadott értékre emelje a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét.

A BMW 530e modellhez számtalan vezetést támogató rendszert választhatunk: megtalálható többek között a kikerülési segédlet, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a sávváltást segítő asszisztens, valamint a sávelhagyást figyelő aktív rendszer is, amely oldalirányú koccanásveszély esetén automatikus kormánymozdulatokkal igyekszik elkerülni az ütközést. Kérhetünk aktív tempomatot, ami 210 km/óráig kapcsolható és az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztenst is.

Az új 5-ös BMW 13.649.000 forintról indul, ezért a kétliteres dízel változatba ülhetünk bele. Az 530e 16.135.000-ről indul, az extrák sora azonban sok millió forinttal növelhetik a végösszeget. Az illat persze ennyit nem érne, de összességében azonban kiváló alternatíva az új 5-ös, a hibridhez pedig zöld rendszám is dukál, ami jelenleg még sok előnyt hordoz számunkra.
Itt egy videó az autóról: