SPORT

30 kiló plusszal teszik egyensúlyba a fiúkkal – Vogel Adrienn, az év női autóversenyzője

A Dakar-kamionban a gázpedált sem érte el, de azt mondja, mindenre van megoldás. Tudja, a raliban a kényeskedésre senki nem kíváncsi.


Az év utolsó rali versenye a Kanári-szigeteken nagyon megdolgoztatta Vogel Adriennt és navigátorát, Notheisz Ivettet.

„Kaotikus volt az időjárás, lent a parton 22, a hegyekben meg 4 fok volt. Nedves, vizes úton csúsztunk sokat. Ráadásul mindkét első kereket cserélnünk kellett” – mesélte Adri első rali Európa-bajnokságának évadzárójáról. A nehézségek ellenére hiba nélkül mentek, de az autó az egyik kanyarban megállt, a komputer megadta magát. Így kiestek. Összetettben hetedikként végeztek az EB-n, harminc indulóból.

Három évnyi versenyzésük alatt még nem történt olyan, hogy nem tudták befejezni a versenyt. A koronavírus miatt is nehéz évet mégis úgy zárták, hogy ez azért jó kezdés volt Európában. Ezt már csak erősítette, hogy az Autósport és Formula Magazin az év autóversenyzőjének választotta Adrit.

Vogel Adrienn

Majd amikor a töltött káposztát és a húslevest csinálta karácsonyra, meglepték egy újabb ajándékkal.

„A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség hívott, hogy az év raliversenyzőjének választottak Ivettel. Erre abszolút nem számítottam. Köszönöm a partnereimnek, a csapatomnak és a szurkolóknak, nélkülük nem sikerült volna.”

A Roger Racing Team tulajdonos csapatfőnöke, Jobbágy Ákos biztos abban, hogy jövőre még jobbak lesznek a lányok.

Adri a fejlődésért az idén is megdolgozott. Az év elején a sarkkörhöz közel, extrém körülmények között tanult fékezési, gyorsulási technikát és az alul -vagy túlkormányozottság kezelését. Armin Schwarz akadémiáján is bizonyított.

„Sötétben, egy teljesen ismeretlen pályán kellett végigmennem úgy, hogy Armin Schwarz angolul navigált nekem.”

”Az itt futott időm a szezon legjobb eredménye lett. Volt egy párharc is párhuzamos oválpályán, ezt is megnyertem.”

vogel Adrienn

Adri szerint ma Magyarországon nagyjából tíz nő versenyzik, de nem mindenki aktív egész évben. Ehhez a sporthoz elvileg jobb a kis termet. Minden szériának megvan a határa, Adri jóval kisebb ennél.

„Az én autómba 30 kiló pluszt be kellett tenni, hogy egálban legyek a fiúkkal.” – árulja el, hogy lesznek egyensúlyban a férfi versenyzőkkel.

Amikor tesztelhetett egy dakaros Tátrát Csehországban, akkor is voltak méretkülönbségek. „Meglepett, hogy rábízták az ezer lóerős járgányt egy 52 kilós kislányra."

„Kellett egy kis átalakítás, fakockát fúrtak a gázpedálra, hogy elérjem és a nagy övet és a sisakot is átszabták. Ez a komfort nélküli kamion úgy megy át árkon bokron erős gázzal, hogy nekem az ütésektől elment a látásom.”

„Nem az a kérdés, hogy a kocsi kibirja-e, hanem a sofőr.” – mesélte egyik legérdekesebb kalandját.

Az apró női sofőr úgy kibírta, hogy azonnal meghívták egy kínai kamionos versenyre. 18 indulóból a 11. lett. Ketten voltak lányok, és Adri az évek óta kamionozó versenytársát is legyőzte.

Büszkén emlékszik arra, hogy tavaly Monzában utolsó helyről indulva küzdötte fel magát a dobogóra a Kia Platinum Cup évadzáróján. Az első versenyen kitört a futóműve, így utolsóként indult a következőn. „A mezőny végéről rajtolva, hatalmasakat csatázva lettem második.”

vogel Adrienn

Adri már 13 éve nagy rajongója volt a ralinak, de csak 3 éve lett szerelmese versenyzőként. Még előtte pályaversenyeken kezdett 29 évesen. Nem bánja, hogy nem vágott neki korábban.

„Nyilván könnyebb fiatalon indulni, amikor még vakmerő és könnyen formálható vagy. Mivel én évekig egy motorsport csapatnak dolgoztam kommunikációsként, elméletben rengeteget kaptam. Már csak át kellett ültetni mindent a gyakorlatba.”

Az első versenyen rettenetesen izgult, de megérte:

„A Hungaroringen volt egy lányos széria, a Lotus Ladies Cup. Stresszes volt, pláne, hogy élő kamera volt az autóban. Tíz indulóból a 4. lettem, ami első megmérettetésnek nem rossz. Három olyan versenyem volt, amin kizárólag lányokkal küzdöttem. Az első után két évig fiúk között tanultam, úgyhogy innen a csak lányok közötti harcban már nagy volt az előnyöm.”

Ő nem hiszi, hogy a vezetés minőségét a nem határozná meg. Azt mondja, elsősorban attól függ, hogy ki milyen felkészítést kapott. Szerinte a tanuláson múlik minden. Adrienn a határozottságát tartja legfőbb erényének.

„A motorsportban tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Ez kihat az egész életedre.”

És hogy a pálya vagy a rali a nehezebb?

„Pályaversenyzésben az adja a nyomást, hogy 17-en indulunk egyszerre és egymás ellen, test-test ellen küzdünk. A rali egy hosszú folyamat, az egész napra leterheli a versenyzőt. A legalább 6, de akár 27 kilométeres versenyen 10 gyorsasági szakasz is lehet. Ez azt jelenti, hogy hajnali kelés után este 10-re végeznek a versenyzők.

Raliban az egész napos terhelés mellett a változó körülmények is tesztelik az agyat, mint az eső vagy felhordások a kanyarban. Ilyenkor semmi más nem fér a fejbe. „Ahogy beülsz az autóba, bármilyen gondod is lehet előtte, ahogy elrajtolsz, kizársz mindent. Olyankor csak a verseny létezik.”

Nem szokványos karrierje szerinte azt mutatja, mindent lehet, csak akarni kell. "Nem szabad feladni az álmokat. Sok ütköző, gödör lehet, de ha van kitartás, akkor folyamatos lesz a fejlődés."

Vogel Adrienn

„Szeretek nő lenni, de itt senki nem kíváncsi a kényeskedésre, hogy például tisztább vécét akartam volna. Van, hogy magamnak kell elmondanom, nyugi, ez csak hiszti, többet kell tűrnöm.” - magyarázza, hogy

az autóversenyzés a komfortzónán kívül van. A nők meg szeretik a komfortot és ez olykor összecsap Adriban.

Családot is szeretne, de mivel nem találta még meg az örök társát, nem gondolkodik azon, hogyan lehetne jó anya és jó versenyző is egyszerre. Biztos abban, hogy lesz megoldása, ha kell.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SPORT
Iman Helif sminket, rúzst és rózsaszín fülbevalót viselve megmutatta nőies oldalát
Helif szerint nem a ruha teszi az embert, hiszen a ringben nincs szüksége az embernek kiegészítőkre: csupán stratégiára, ütőképességre és erőre. Ebben rejlik karakterének lényege.


Iman Helif nemi hovatartozásával kapcsolatos vita az olimpiai játékok egyik legmegosztóbb témájává vált, különösen a vasárnapi zárás előtt.

Helif a minap egy beautycég Instagram-videójában tűnt fel sminkben, rúzzsal és rózsaszín fülbevalókkal a fülében. Ahogy a videó leírásában olvasható:

„A külseje megváltoztatásával Iman nem arra törekedett, hogy beleilleszkedjen azokba a formákba, amelyekbe a világ be akar zárni minket. Az ő üzenete sokkal mélyebb: a ruha nem tesz szerzetessé, és a külső nem fedi fel az ember lényegét. Lehetsz nőies és elegáns, ha akarsz, de a ringben nincs szükséged díszítésekre vagy magas sarkú cipőkre. Csak stratégiára, erőre és ütőképességre van szüksége, ebben rejlik a karaktere lényege.”

A napokban a párizsi ügyészség nyomozást indított a 2024-es párizsi olimpiai játékok egyik olimpiai bajnoka, Iman Helif elleni internetes zaklatás ügyében. Helif, aki a negyeddöntőben legyőzte a magyar Hámori Lucát is, célpontja lett a támadásoknak. Az ismeretlen tettesek ellen tett feljelentésben két közismert milliárdos, Elon Musk, az X (korábban Twitter) tulajdonosa, és J. K. Rowling, a Harry Potter-könyvsorozat írója is meg lett említve, akik nyilvános platformjaikon éles kritikákat fogalmaztak meg Heliffel szemben.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SPORT
Tragikus hirtelenséggel elhunyt a friss olimpiai aranyérmes Márton Viviana nagypapája
A tekvandóbajnokot hétfőn még a reptéren várta boldogan nagyapja. Alig egy nappal később már a halálhíre terjedt a bokszvilágban.


Kedd este gyorsan elterjedt a hír a magyar bokszvilágban:

tragikus hirtelenséggel elhunyt Kiss Zoltán, akit mindenki csak Totóként ismert.

A Toto Box Promotion profi istálló tulajdonosa, a párizsi olimpián aranyérmet nyert 18 éves tekvandós,

Márton Viviana nagypapája, alig egy nappal unokája diadalmas hazatérése után hunyt el.

Hétfő délután még Totó is várta az aranygéppel Párizsból hazatérő hősöket, köztük az olimpiai bajnok unokáját, Márton Vivianát. A repülőtéren és a Puskás Aréna szoborparkjában is ott volt, ahol boldogan ünnepelték a hazatérő bajnokokat.

A jelenlévők szerint a 71 éves nagypapa boldogabb már nem is lehetett volna, szinte sugárzott az örömtől, és feszítette keblét a büszkeség.

Senki sem sejtette, hogy mindeközben Totó elkeseredett, megnyerhetetlen küzdelmet folytatott démonaival. Alig egy nappal azután, hogy együtt ünnepelhetett unokájával, a közösségi médiában már halálhírét kellett olvasnunk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
A Rovatból
Ismét kórházba került Ónódi Henrietta – tavasszal már átesett egy infarktuson
Továbbra is sok pénzre lenne szüksége az olimpiai bajnok sportolónak, hogy megfelelő ellátást kapjon az Egyesült Államokban.


Ahogy arról korábban mi is írtunk, tavasszal infarktust kapott Ónódi Henrietta, rövid időre leállt a szíve, újra is kellett éleszteni.

Az olimpiai bajnok magyar tornásznő jelenleg az Egyesült Államokban él, családja gyűjtést szervezett a gyógyulása érdekében.

Ónodi állapota azóta is aggasztó, és most újra kórházba került a fellépő komplikációk miatt

– erről a testvére, Barbara adott tájékoztatást.

Az infarktus utáni rehabilitációja egyelőre nagyon bizonytalan, ráadásul az amerikai egészségügyi rendszerben ez jelentős pénzt is felemészt. A kezelés napi kétezer dollárba, azaz heti öt millió forintba kerül, így a család kénytelen volt segítséget kérni: a gofundme.com oldalon indítottak gyűjtést, ahol félmillió dollár, vagyis 180 millió forint a célösszeg. Eddig azonban csak 35 172 dollár jött össze, ami még messze van a szükségestől.

Az ügyet tovább bonyolítja, hogy Ónódi egyedül maradt a válása után, és csak a legidősebb gyermeke nagykorú, így az amerikai szabályozás szerint csak ő dönthet az édesanyja kezeléséről. A családra hatalmas teherként nehezedik Henrietta betegsége, ezért minden segítséget igyekeznek megszerezni. Barbara, Henrietta testvére, így zárta a posztját a gyűjtés oldalán:

„Mindenkit arra kérek, imádkozzon Henriettáért!”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
Elkezdték elbontani a Hungaroring épületeit, rá sem lehet ismerni a versenypályára
Felújítják a pályát, ezért elbontják a főépületeket és a célegyenes lelátóit is.


Nagyszabású felújítási munkálatok kezdődtek a Hungaroringen, hogy korszerűsítsék a magyar Forma 1-es pályát.

A munka már az idei Magyar Nagydíj előtt elkezdődött, de a futam után igencsak felgyorsultak az események. Ugyanis

elkezdték elbontani a főépületeket és a célegyenes lelátóit is.

Köztük az igazán tehetősek számára fenntartott Super Gold lelátókat is.

A Hungaroring a Facebook-oldalán szerdán több fotót is megosztott, ami jól látszik, milyen jelentős átalakításon esik át a pálya:

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk