Karácsonyi kollekcióval készül Magyarország egyik legkülönlegesebb csokimanufaktúrája
„Ha valaki meghallja Szekszárd nevét, az egyébként is először a borra asszociál” – magyarázza Mészáros Andrea. „Sokaknak feltűnik az is, hogy ahol a manufaktúra működik, a Bor utca, a város szőlőkkel és pincékkel teletűzdelt részén található.
A csokoládé roppant izgalmas borral. Régi álmunk, hogy egyszer olyan boros csokit csináljunk, amiben nincsen tartósítószer, ám a borral töltött csokoládé készítése azért nehéz, mert a bor élő anyag, tartósítás nélkül tovább változik, nem tudjuk 3 hétnél tovább eltartani. Így egyelőre a csokoládé-bor párosítás mellett döntöttünk.
Bősz Adrián a szekszárdi borászok újabb generációját képviseli, fiatal szakember. Kiváló minőségű borokat készít a környezetére, a termelésre is odafigyelve, sok mindenben hasonló elveket vall a BeSweet Manufaktúrával, ezért is dolgoznak vele.
Fehér karácsony ajándékcsomag: BeOriginal Étcsokoládé naranccsal és gyömbérrel, BeFresh Kakaós-fahéjas törökmogyoró tejcsokoládéban, Bősz Adrián Kékfrankos Rosé.
Jókívánság ajándékcsomag: BeOriginal Fehércsokoládé meggyel és citrommal, BeFresh Almaszelet fahéjas tejcsokoládéban, Bősz Adrián Fehér cuvée.
Újév váró ajándékcsomag: BeOriginal Tejcsokoládé pisztáciával, BeFresh Aszalt szilva szegfűszeges étcsokoládéban, Bősz Adrián Cabernet franc 2016.



Amikor azt kérdezem Mészáros Andreától, miért jó szerinte, ha magyar kézműves termékeket, egyedi magyar vállalkozásból származó ajándékokat adunk egymásnak karácsonyra, azt válaszolja: részben azért, mert a magyar gazdaság minden szereplőjét érintette a járvány. De nem ez az egyetlen ok.
„Mindannyiunknak szükségünk van arra, hogy a hazai termékek, a hazai termelés jelentőségét hangsúlyozzuk. Egyébként is azt vallom, hogy az jó, ha megtaláljuk a saját értékeinket és ezekre büszkék vagyunk, emellett pedig környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszünk, és nem 20 ezer kilométeres távolságból utaztatjuk a karácsonyi ajándékokat, hanem szétnézünk, mit találunk a környékünkön.
Már korábban is, amikor közgazdaságot tanultam, meglepő volt számomra az, amikor egy vállalkozó meghozza azt a döntést, hogy nem a szomszédját alkalmazza, hanem elviszi a gyártást sok ezer kilométerrel arrébb, csak azért, hogy egy terméken 1-2-5 eurocenttel több haszna legyen.
Sok olyan értékkel rendelkezünk, aminek nem árt tudatában lennünk. Tisztában vagyunk vele, hogy milyen nagyszerű bortermelő vidékeket találni világszerte, ám mi a kiváló minőségű magyar borokra szeretnénk irányítani a figyelmet.”
A BeSweet Manufaktúránál a jövőre is gondolnak, több céljuk is van. Szeretnék stabilizálni, kiegyensúlyozottabbá tenni a működésüket. Szeretnének olyan viszonteladókat találni, olyan bolthálózatba kerülni, amelyiknek a belső szabályai szinkronba állíthatók a manufaktúra gyártási kapacitásaival, és azzal, hogy nem tudnak nagyipari mennyiségű csokit előállítani. Jelenleg ugyanis kevés hálózat engedi meg, hogy egy-egy üzletre vagy egy-egy kerületre lehessen szerződni. Keresik azt a partnert, ahol megfelelő közegben, az őket megillető helyen szerepelhetnek a kézműves termékeik, és ahol értékelhetők az üzeneteik.
A másik álmuk, hogy befejezhessék a zöldtető kialakítását és felkerüljenek a napelemek, ez ugyanis csökkentené a költségeiket és összhangban lenne az elveikkel, az értékeikkel is, azzal, hogy megújuló árammal működtessék az üzemben a gépeket.
Új édességekkel is készülnek. „Még hat olyan ízünk van, aminek a receptje már készen áll, a technológiát véglegesítettük, de még nem kezdtük el gyártani. Ha minden jól megy, már év végén megjelenhetnek a prémium kategóriás BeFancy termékek.”