Volt néhány instaceleb, akik szerint a 2001-es terrortámadásokra való emlékezés jó lehet egy kis reklámra
2001.szeptember 11-én az al-Kaida terrorszervezet összehangolt öngyilkos merényletsorozatot hajtott végre az Egyesült Államok ellen. Néhány instagrammer idén úgy gondolta, ennyi év távlatából a dátum és a megemlékezés akár egy kis reklámra is alkalmas lehet.
Az Insider tudósításából kiderül: az érintett instacelebek tulajdonképpen megemlékeztek a tragédiáról saját felületeiken, ám a szomorú visszaemlékezésekbe elrejtettek egy kis reklámot #911-megjelölés mellett.
A népszerű Whitney Rife Becker, Ally Noriega, Katy Harrell és Lays Brenha például a LiketoKnow.It startup-ot reklámozták, miközben szomorú posztot tettek közzé a terrortámadás emlékére. A lap mellettük számos celebet talált, akik a #911-megjelölés alatt helyi szoláriumokat, ékszergyártókat, vagy alkatrész-kereskedéseket népszerűsítettek.
Így nézett ki egy-egy rejtett reklám:



Egyikük, Sara Quiriconi a lapnak úgy magyarázkodott, hogy elmondta:
az egész egy jó lehetőség a visszaemlékezésre és arra, hogy az ember kifejezze együttérzését és némi tiszteletet.
Azt nem tudni, hogy pontosan hogyan függ ez össze azzal, hogy posztjában aznap egy utazással foglalkozó blogot és szállodát és a jóga-vállalkozást is megjelölt. Egy későbbi e-mailben úgy fogalmazott, hogy amiképpen egy tragédia, úgy az utazás is "egyesíti, összehozza az embereket". Válaszában azt is kiemeli, hogy az egész a "bajtársiasságról" szól.
A kommentelői már nem voltak ennyire megértőek és bajtársiasak. Egyikük azt írja: a nő úgy emlékszik a tragédia napjára, hogy nem felejti el saját magát népszerűsíteni, egy másik szerint egyszerűen hihetetlen, hogy egy ilyen posztból nem lehet kihagyni a márkák címkézését.
Nem mindenki ennyire szigorú: néhányak szerint a nő végső soron szép gondolatokkal emlékszik a tragédiára, és ez a legfontosabb.