KULT

Tilla: Ha Madonnának ilyen hangja lett volna, lehet, hogy szűz marad – folytatódott a Sztárban sztár leszek

Köllő Babett megszólalni sem bírt Solymár Matyi produkciója után, a TV2 kijátszotta az ukrán menekült kártyát, és kiderült, hogy néha a közönségben jobb énekesek vannak, mint a színpadon.


Szentes Henrietta saját bevallása szerint színésznő Angliában, kint „naturelnek” tartják, ő „method actor”, aki volt már recepciós, pincér, businesswoman, vámpír, tündér. A vámpírt mondjuk el is hiszem, csak szerintem az a civil foglalkozása. „International” karriert épített fel, el tudja képzelni, hogy csillagot kap Hollywoodban. (Esetleg dobócsillagot.)

Madonna Like a virginjét hozta – azt nem mondhatom, hogy énekelte. Azt nem tudom, Londonban miről ismerik fel, de remélem, nem az énekléséről, mert akkor biztos gyakran megverik.

Tilla foglalta össze jól:

„Ha Madonnának ilyen hangja lett volna, lehet, hogy szűz marad.”

Lássuk be, ez a csaj mindent összekamuzott magáról.

Igaz, Henrietta még jónak számított az utána következőkhöz képest. Beindult a pancsercunami, a gagyiságméter kiakadt. A tehetség hiányán kívül az kötötte össze őket, hogy – állítólag – mind Angliában él. Ez valahol megnyugtató.

Bara is Angliából érkezett. Ilyenkor persze kicsit már aggódunk, de a jól ismert dramaturgia szerint sejthetjük, hogy ő jó lesz, és annyi szenvedés után megváltást hoz.

Amy Winehouse Valerie-jét énekelte. Egyébként szerintem nem volt annyira jó, a hangutánzás egyáltalán nem stimmelt, lehet, ezért tették a sok rossz után, hogy jobbnak hasson. Joci szerint csak az önbizalom hiányzott. Négy igent kapott, de végül Pápai Joci meggyőzte mestertársait, hogy lépjenek vissza. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Bara örült ennek, bár utána Tillának azt mondta, ő is Jocit választotta volna.

A következő blokkban mindenki megütötte a mércét, bár üthették volna némely versenyzőtársukat is. Volt tapolcai lány, Highway to Hellt éneklő rockdíva, és cowboy, aki saját bevallása szerint lépett már fel nudista hajón 1500 meztelen ember előtt. Illetve jött Noémi, aki már szerepelt a műsorban, Majka csapatából esett ki, de most megint őt választotta.

Ma még nem volt szomorú történet, úgyhogy ideje volt beadni a TV2 válaszát Herceg Erikára.

Victorá Koloszova sorsa valóban szívszorító, édesanyjával menekült Ukrajnából Magyarországra a háború elől. Édesapja sajnos nem tarthatott velük és nem is tudják, mi lehet vele.

Kiválóan énekelte Sia I’m Alive című dalát. Bár hangutánzásról nem igazán beszélhetünk, de a műsornak ebben a szakaszában ezt még nem veszik olyan szigorúan, és nem meglepő módon tovább is jutott. A fiúk valamiért úgy érezték, női kezekben jobb helyen lenne az ukrán énekesnő, Tóth Gabi viszont nem akart harcolni a háborúból érkezett lányért, így hát Babett ölébe hullott.

Tiv Tivy a Tik-tokról lehet ismerős, annyit mondok: Szökik a málna. A kipattintott srácnak egész jó a dumája, miközben játssza az önelégült izomagyat, vannak önironikus kikacsintásai, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy mindig érti, amit mond.

Ars poeticája:

„Ha csaj lennék, összejönnék magammal és csalnám magamat magammal.”

Énekelni nem tud, de hát nyilván nem is ezért jött. Volt itt kacagás és mulatás, az fel sem merült, hogy szavazzanak róla.

Rég szenvedtünk úgy igazán, és ez nem maradhatott így. Volt itt kérem Sandokan, Julie Andrews, Edith Piaf és Hair. Illetve ezt ígérték, de amit kaptunk, ahhoz képest a köröm a palatáblán felér egy Freddie Mercuryval.

Szentmártoni Norman musical színész az Operett Színházból, a szaxofonos Szt. Martin fia. Én ezt nem árultam volna el a helyében, sosem szimpatikus, ha valaki a nehéz sorsával próbálja meghatni a zsűrit.

Pozitívum, hogy nem musicallel érkezett, hanem egy pop-rock egyveleggel. Végre valaki próbálta a megidézett előadók hangját is utánozni, ráadásul sikerrel. Volt némi küzdelem a mesterek között, de Babett nem hagyta magát, és elvitte Normant, akit persze nagyon jól ismer a színházból.

A 15 éves, izgulós Magdics Gréta csak szakmai véleményt szeretett volna kérni. De kár volt aggódnia, úgy énekelte a Hagylak mennit, mintha maga Tolvai Renit hallottuk volna. Ahogy telik az idő, egyre ritkábban fordul elő, hogy egyetértek Tóth Gabival, de most igazat kell adnom neki:

„Te 15 évesen úgy énekelsz, mint a nagy dívák.”

Csorba Gyuszi sokat élőzik Tik-tokon, és úgy érzi, ez elég is. Nem. Mentségére szóljon, be is vallotta, hogy énekelni nem tud, csak bulizni jött.

Feledje a múlt homálya a produkciót. Mondjuk Gyuszi egy Cyla hasonmás versenyen abszolút dobogós lehet, én ebbe az irányba mennék a helyében.

Némi szürreális rimánkodás után Joci tovább vitte. Ahogy mondani szokás, legyenek boldogok, csak ha lehet otthon, a négy fal közt csinálják.

Végre történt valami szokatlan: Majka a közönség soraiból rábeszélt egy lányt, hogy menjen ki a színpadra énekelni. A hazai tehetségkutatókban azt hiszem ilyet még nem láttunk (külföldi példa azért akadt már). Hogy ez mennyire volt előre lezsírozva, nehéz eldönteni, mert a hölgy, mint kiderült, törzsnéző. Mindenesetre, ha tényleg nem készült előre a lehetőségre, ahhoz képest nagyon jól énekelt.

Mint elmondta, azért nem jelentkezett még eddig a versenybe, mert otthon nem támogatják.

A mesterek viszont mind igent mondtak neki. Mivel az egész Majkától indul, így az ő csapatában találkozhatunk vele a folytatásban.

Szabó Fruzsina személyi edző 16 évesen kezdett énekelni. Azért jött, hogy meglepetést okozzon, és ez sikerült is, ráadásul kellemeset, ami azért ebben a műsorban nem magától értetődő.

Fruzsi valamiért nagyon szeretett volna Pápai Jocihoz kerülni, így hát a többi mester kihozta a helyzetből a legtöbbet, és halálra szívatták Jocit. Az énekes térden állva rimánkodott Babettnek és Majkának.

Közeledett a vég, de jött még Solymár Matyi, aki Kings of Liontól a Sex On Fire-t hozta. Jól énekel, a nők imádják - Babett megszólalni is alig bírt, és nem is merte elvinni a srácot a csapatába -, de azért lássuk be, a Matyi nem egy rockernév, ezen még dolgozni kell.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk