"Hol van a telefonja? – Egy tó mélyén" – 12 hajmeresztő eset, amikor a vevők ostobaságának nem volt határa
A Boredpanda elképesztő összeállításából válogattunk. Neked is van ilyen sztorid?
1.
Egy nagyáruház élelmiszerrészlegének dolgozóját egy forgalmas napon letámadott egy nő egy síró, 5 év körüli gyerekkel, és közölte vele (szó szerint): „Ez a kölyök megőrjít, figyeljen rá egy kicsit, amíg elmegyek venni néhány dolgot.” A polcokat rakodó dolgozó közölte, hogy a gyerekmegőrzés nem az ő dolga, és különben is hátra kell mennie a raktárba, ahová nem viheti magával a srácot. A hölgy azonban erősködött, hogy ő megy, a gyereket otthagyja, és ha bármi baja esik, az a dolgozó hibája lesz. Az alkalmazott viszont értésére adta, hogy leadja a gyereket az ügyfélszolgálatnak azzal, hogy elveszett, és aztán ők majd megőrzik, amíg az anya befejezi a vásárlást. El is indult az ügyfélszolgálati pult felé, kézen fogva a gyereket, amikor egyszer csak a nő a háta mögött sikítozni kezdett: „HOVÁ VISZI A FIAMAT?”. A dolgozó megdermedt, szerencsére több vásárló tanúsította az előzményeket. Végül az üzletvezető intézkedett: kizavarta az áruházból a nőt.
2.
Vannak vevők, akiket lehetetlen meggyőzni. Mint az alábbi párbeszéd is példázza.
„Nem kapcsol be a laptopom!”
„Bedugta a hálózatba és feltöltötte az akkumulátort?”
„Nem! Ez egy laptop! Ezt nem kell bedugni!”
„Asszonyom, az akkumulátort fel kell töl…”
„Ide hallgassom! Ez egy laptop!”

3.
Vannak, akik akkor is ragaszkodnak elképzelésükhöz, ha azzal rosszabbul járnak. Jelenet egy McDonalds-ból:
„Kérek egy Big Mac-et, egy sajtos krumplit és egy nagy dupla-dupla kávét”.
„Rendben, ebből egy menüt állítok össze Önnek, úgy olcsóbb.”
„Nem akarok menüt. Egy Big Mac-et, egy sajtos krumplit és egy nagy dupla-dupla kávét akarok. Nem menüt”.
„Ez a három dolog egy menü. Külön is számolhatom Önnek több pénzért, de ha menünek számolom, akkor olcsóbb.
„Megmondtam, hogy nem akarok menüt”. Majd a vendég 4 dollárral többet fizetett ugyanazért, csak mert nem akart menüt.
4.
Mobiltelefonbolt, még az okostelefon-korszak beköszönte előtt.
Vevő: „Szükségem lenne azokra az információkra, amelyek a régi telefonomban vannak”.
Eladó: „Rendben, hol van a telefonja?”
Vevő: „Egy tó mélyén.”
5.
A gyorsétterem jégautomatája elromlott. A felszolgálók ideiglenes megoldásként kitettek egy nagy tálat tele jéggel és több csipesszel, hogy addig is lehessen jeges italokat készíteni, amíg a szerelő dolgozik. Tíz perccel később az egyik vendég panaszkodik a felszolgálónak, hogy a jégautomata nem működik. Az alkalmazott felhívja a vendég szíves figyelmét a jégtálra, de ő él a gyanúperrel: „Honnan tudom, hogy ez a jég nem állt itt egész nap?” A felszolgáló nyel egyet, és válaszol: „Onnan, hogy még mindig szilárd”. A vendég pedig az üzletvezetőt hívta, hogy rendreutasítsa a pimasz dolgozót.

6.
Egy másik jeges eset. Egy pincérnő mesélte, hogy az egyik vendége kifogásolta a vízébe tett jégmennyiséget, mondván, hogy ezzel felhígítja a víz ízét… Szegény lánynak válaszra sem volt ereje…
7.
Szintén éttermi történet. Egy hölgy kérte a pincért, hogy ajánljon neki valami egészséges ételt, de a javasolt grill lazacot rögtön elutasította. Ezt követően sült tengerigyümölcs tálat rendelt, dupla vajjal és tejszínnel, valamint sült krumplit, salátájához pedig dupla ranch dressinget. Ennek alapja szintén vaj és majonéz…
8.
Egy üzletben, ahol lakáshoz való kiegészítőket árultak, kétféle állólétrát lehetett kapni: az egyiknek két, a másiknak három foka volt. A nagyobbik 5 dollárral drágább volt. Az egyik este beállított ide egy fickó, kérdezte, hogy milyen állólétra kapható. Az eladó megmutatta neki a két változatot. Utána jöttek a kérdések: melyiket tartja jobbnak, melyiket ajánlja, és így tovább. Az eladó hiába magyarázta neki, hogy a különbség az eggyel több lépcsőfok, és a plusz 5 dollár. A férfi gondolkodási időt kért. Legalább egy órát kérődzött még rajta, közben négyszer felhívta a feleségét. Végül nem vette meg egyiket sem, mert úgy vélte, hogy a három lépcsős létra túl nagy neki. „Őszintén szólva nem tudom, hogy egy ilyen ember hogy képes felöltözni reggel” – jegyezte meg a sztori szenvedő alanya.

9.
Egy idegenvezetőnek fel kell készülnie a néha legváratlanabb helyzetekre. Egy főiskolás diák nyári szünetben városnéző buszokon dolgozott Washingtonban. Amikor csoportjával éppen elhaladtak a Washington-emlékmű mellett, egy hölgy e kérdést intézte hozzá: „Hogy csinálják, hogy minden zászló ugyanabban az irányban lobog?”
10.
Egy könyvesbolti eladó kedvencei azok a vevők, akik semmit sem tudnak a keresett könyvről, sem a szerzőt, sem a címét, sem a tartalmát. De azért elvárják, hogy az eladó megtalálja a kívánt művet „megmondtam magának, piros a borítója” felkiáltással.
<
11.
Az már egy fokkal jobb eset, ami egy másik könyvesboltban történt. Egy tizenéves lány felkapott egy könyvet és így szólt a barátjához: „Biztosan a film alapján készült. Szerinted jó lehet?” Kezében a Büszkeség és balítéletet tartotta.
12.
És végül egy példa a „generációs szakadékra”: 17 éves fiatalember hősünk egy élelmiszerboltban dolgozott, és egy 60 körüli férfi megkérdezte tőle, hogy miért hord fülbevalót. A fiú azt felelte, hogy kicsit változtatni akart a külsején. Mire a férfi így felelt: „Nem akar belépni a hadseregbe? Hosszú időt el kellene töltenie ott.”